Brudar på bio och gula tapeter

Såhär ser det ut när jag och Petra går på bio. Tog fram min mobil och fjantade oss :)

image72


I helgen har vi flyttat möbler. Herr Dataprylsnörd och Fru Inrednings/Måla/Bakaprylsnörd flyttade till ny lägenhet ;p
Lite ont i vader och lår men annars gick det faktiskt riktigt smidigt, visst, det tog en stund men det var ändå helt ok. Roligast tror jag att jag hade när jag och Johanna skulle försöka klä om deras soffa och fåtölj. Jag vet inte vad Jshn har matat den där fåtöljen med men det hade fasen fläskat på sig! Skittjock precis på mitten, fick nästan inte på tyget men efter 18 stånk och 20 stön fick vi allt på det.

Och bra ska ni tro att det blev! Ja, lägenheten alltså, även om soffan och det också blev bra. Men lägenheten är jättefräsch, en stor och luftig trea men ett jättelikt badrum och trevligt planerat kök/vardagsrum. Gigantisk balkong med lite utsikt över kanalen också, hur fint som helst. Festa där snart? Ja tack! ;)

Idag har inte varit en rolig dag dock. Har bråkat med fakturaavd. på mitt jobb. Dom typ dumförklarade mig som följt deras (DERAS) instruktioner i 1½ år och blivit jättefrustrerad när det jämt blir problem. Jag skulle visst förstå själv (trots att jag pratat med dom minst en gång i månaden och där de kunde påpekat detta!) att jag inte kunde skriva fakturanumret på fakturan för hand. Ett sånt litet enkelt problem, och så kan ingen ta och kläcka ur sig det på 1½ år!! Man blir ju bara såå trött... Och godissugen som en mupp blir man också. Har ju tappat mina typ tre kilon men nu verkar det lögn i fasen att gå vidare. Min hjärna är visst mentalt inställd på att jag redan har varit duktig så jag behöver inte vara det mer. *suck* Dumma hjärna!

Idag hade jag faktiskt tänkt gå till färgkungen efter jobbet och se om jag kan måla om lite i min lägenhet. Är trött på dom gul/orange'a tapeterna i vardagsrummet. Ska se om jag hittar nåt kul, för tapetsera orkar jag då inte. Men men, känner jag mig själv rätt kommer jag väl hem med nåt sånt ändå bara för att "det var sååå fint". Haha, sicken mes man är :) Men jag blev lite förtjust i dom här färgerna. Inte säkert att man väljer dom förstås men...


image73


Hej hopp på er!

Puss!

Kommentarer
Postat av: Petra

hej hjärtat! ja, dumma är de =( synd för dem att du är smartare *mohahaha*
NOBODY PUTS BABY IN A CORNER!

tycker om salt färgen.. sen en schysst tapet med glansigt saltfärgat mönster *BINGO*
blir super till dina vita saker =)
jag hjälper dig vettula! =)

apropå vikten....hng in there, det kommer att fortsätta minska, ge dig faen på´t bara =)
passar på att tipsa om "kuren" (som finns i tablettform i Life-butikerna) jag tappade 14 kg på mindre än 2 månader... de låg nog en massa skräp i vägen i min kropp för den fattade inte att den fick mindre och BÄTTRE mat, men efter den kuren som sagt så svooooosch var de borta, och nu har jag hållt vikten i 6 månader och började en ny kur igår, så nu väntar jag ivrigt på resultat, vore ju najs å få väga 55 kg igen *sucka* men men.... vare kg minus är bättre än plus!

önskar att jag kunde få träffa dig varje dag =)

buss å kran

2007-11-05 @ 20:02:13
URL: http://petraodaniel.blogg.se
Postat av: Stuart

Hihi...vadå...vi har väl inte mycket prylar.. ;)
Hittar fortfarande lådor det står kök på kan jag meddela, börjar nästan bli lite förvånad själv, och då vet jag att det fattas grejor fortfarande, hehe.
Tack för all hjälp! Skulle vart kul att se dig och Johanna i full fart med fåtöljen hihi, det lät kul, men fina blev de!
Jaja vi får väl ha ett litet cocktailparty när vi kommit iordning, MEN först är det julmys! :)

2007-11-06 @ 13:09:03
URL: http://stuarts.blogg.se
Postat av: Petra

KVINNA! uppdatera bloggen!! =)

2007-11-11 @ 19:52:36
URL: http://petraodaniel.blogg.se
Postat av: Stuart

Först vill jag bara säga att jag håller med ovanstående talare, sen så svarar jag att dem köper jag på harald nyborg!

2007-11-12 @ 08:09:58
URL: http://stuarts.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0