Middag

Åh, det har varit en riktigt mysig helg, denna helgen! I fredags åkte jag upp till mamma och pappa och bara tog det lugnt. Mamma jobbade så jag och pappa köpte en pizza och kollade på Dobidoo och andra delen av Predikanten. Jag läste ju den boken i förra veckan när jag var sjuk så det var lite skoj att se tv-serien nu när jag hade den så färskt i minnet. När jag vakande på lördagen hade mamma åkt till jobbet igen, hon jobbade förmiddag då, så pappa och jag hade ingen bil. Vi tog det lugnt, tog en promenad med Leo och så, kollade lite på TV och slappade. Gött... Kollade med Marina om hon ville åka och shoppa men hon kunde inte. Skickade ett mess till Adam (ville inte väcka honom, han var ute och festade på fredagen) men jag fick inget svar. Sent om sider vaknade han i alla fall, så vi körde ett litet snabbrace på Etage innan det var dags att åka till Thornadtssons på middag och lite fest.

Lisa och Magnus ville nämligen ha en liten tack-middag för oss som hjälpte till mycket med bröllopet och det blev verkligen ett tack som heter duga det! Trerätters middag, med toast som förrätt, hjort och potatisgratäng till huvudrätt och creme brulé till efterrätt. SÅÅÅ gott alltså! Efteråt drack vi lite gott och spelade spel, jag tror det hette "kampen mellan könen" eller nåt sånt. "Kvinnorna mot männen" kanske, jag vet inte, men det var tjejfrågor vs. killfrågor. Körde tre omgångar och det blev 2-1 till oss tjejer! Yeahy!


image89


Sen blev det en omgång hemmagjord Twister (papper fasttejpade på golvet med färger skrivna på dom) och där var Erica och Magnus MÄSTARE! Ingen av dom gav sig verkligen och dom kämpade in i det sista. Eftersom vi inte hade nån snurra fick vi sitta och hitta på vart händerna och fötterna skulle vara och till slut (!) krånglade jag till det så för Mangus att han tappade balansen, men det var fasen inte en sekund för tidigt :) Riktigt bra jobbat där, det måste jag säga.

Allt som allt, en toppenmiddag och en kanonfest, det var det som gjorde denna helgen. Fick höra att min underbara kompis Stenis har en ny blogg, så för den som gillar mat (tror jag, har inte kollat in den än, ska göra det alldeles strax) kan gå in på http://stenismat.blogg.se

Själv lämnar jag denna uppdatering med en tävling i Fulast Min som jag och Erica hade, jag tror vi bestämde oss för att det blev oavgjort ;)


Kommentarer
Postat av: Stuart

Men ååå och så lägger du upp den fina bilden....
Din tunga ser jättetjock ut hihi!!

2007-11-25 @ 22:14:53
URL: http://stuarts.blogg.se
Postat av: Petra

"kampen mellan kvinna och man" heter spelet! och hur sjuttan bär du dig åt för att skela så? haha!

2007-11-25 @ 22:57:13
URL: http://petraodaniel.blogg.se
Postat av: Petra

vad tyckte du om min hall?

2007-11-26 @ 06:35:07
URL: http://petraodaniel.blogg.se
Postat av: Tess

Stuart: Ja, visst är vi såå söta? Hihi..
Petra: Skelningen var visst en hidden talent of mine, visste inte ens om det förrän jag såg kortet.hihi... Det blev ju jättefint i hallen, mycket bättre än det gröna! :)

2007-11-26 @ 16:39:54
Postat av: Petra

hehe ja vi har ju våra skills! hehe

2007-11-26 @ 19:38:38
URL: http://petraodaniel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0