Lisas klapp, Förtrollad och Stephen... Ahhh!

Tror aldrig att jag visade Lisas julkapp va? Så här otroligt lyxigt lyckades i alla fall jag göra hennes julklappskort från mig och M.

      


Me likie glitterklister :)

Var förresten och såg Förtrollad idag med syrran. Vi har typ aldrig varit på bio ihop, bara hon och jag så det var rätt skoj. Filmen var... söt, men väldigt "Disney". Lite för mycket barnfilm faktiskt, men ändå bra gjord. Amy Adams var fantastiskt bra i rollen som den sköna Giselle, sagoprinsessan som blev skickad till vårt verkliga New York av sin fästmans elaka styvmor. Susan Sarandon hade även en liten roll som  den elaka styvmodern (var inte med på riktigt förrän i slutet) men detta var faktiskt inte en av hennes bästa filmer. Vet inte varför, men hon funkade inte bara. Patrick Dempsy (Grey's anatomy) var också bra i rollen som den lite avtrubbade advokaten Robert, som hjälper Giselle när hon ska försöka förstå den ogästvänliga värld hon hamnat i.


image147

Teckande Gisell blir....

image148

... verklig när den elaka häxan knuffar ner henne i en brunn för att hindra henne att gifta sig med prinsen.


Som den är (barnfilm) är den välgjord och gullig och får nog betyget...3. Passar att se själv som vuxen om man vill se nåt sött (kanske mestadeles för tjejer i så fall) eller med barnen.

image149


Förresten så kommer Stephen Lynch (!!!!!!) till Göteborg i Mars och A ringde igår och kollade om jag ville med... Duh!! Det är ju bara min absoluta favorit-komiker! Så den 27'e Mars blire en helkväll med Stephen. För er som inte har hört honom, kolla in honom på tuben i hans oförglömliga special olympics eller Ed. I just love him! Sen är han ju inte helt fel att titta på heller, mums!

image150


... om man ignorerar den megastora slipsen bara, haha :)

I alla fall, massa att se fram emot. Och igår lovade nya chefen till 95% att jag kunde ta ledigt veckan vi ska till Sälen, trots att jag egentligen ska gå en kurs då. Den börjar nämligen veckan före Sälen och pågår sedan i sex veckor men jag kan få göra "vecka 2" med gänget som ska gå kursen nästa gång, sålänge det blir en nästa gång. Men det skulle chefen få reda på på måndag så jag håller alla tummar och tår jag kan. Kom igen nu, fru Fortuna!

Kommentarer
Postat av: Petra

vilket fint kort! och jag gillar bilden på dig o M ser ju Dööö mysig ut! =)

2008-02-04 @ 06:40:07
URL: http://petraodaniel.blogg.se
Postat av: Petra

nuuuuuu såg jag din pappas inlägg i min blogg *fnissar* han e ju för söt din pappa björn ;-)

2008-02-04 @ 18:41:41
URL: http://petraodaniel.blogg.se
Postat av: Stuart

tur att du fick ledigt bruden!
Vi måste ju åka och stöta i Stöten liksom :)

2008-02-06 @ 08:30:40
URL: http://stuarts.blogg.se
Postat av: Stuart

men ååå uppdatera då!!

2008-02-06 @ 20:43:14
URL: http://stuarts.blogg.se
Postat av: petra

hihi, jo så pinsam är jag *skratt*
min kavaljer heter håkan och är tekniker! =)

2008-02-07 @ 06:34:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0