Lön, sköna lön

Huu, skönt att få lönen idag va? Fattiglapp-jag längtade i alla fall till den :)
Och idag har jag börjat "nya jobbet" på sätt och vis. Men på sätt och vis inte... Börjar ju med en sex veckor lång kurs så det känns inte riktigt som att man börjat "jobba" än. Men redan på onsdag ska vi ha vår första praktikdag så då kanske vi verkligen får bekänna färg. Verkar vara riktigt trevliga kurskamrater också, bl.a. en tjej från Thn som är väldigt lättsam och trevlig och en annan tjej som är dotter till en av mina förra arbetskamrater.

Kommer inte ihåg om jag bloggade om det förresten, men fredagen på gamla jobbet.... åh, vad jobbigt det var att säga Hej då till E! Verkligen storbölade. Men jag hade förberett mig. Satte på mig jackan, samlade ihop alla mina prylar, tog min väska och sen, det allra allra sista... Så gav jag E en stor kram och då var det jobbigt. Inte så att man "aldrig ses igen" sådär, men vi har ju ändå jobbat ihop i två år. Tyvärr var G ledig och J hade blivit sjuk så jag fick inte säga Hej då till dom men på sätt och vis var det kanske bra, nu blev jag bara tvungen att ta ett adjö. Det spöregnade ute när jag kom ut och det var ganska skönt, då märks det inte så mycket att man grinar ;)

Oh, i lördags bestämde jag och T oss för att ta en restresa ihop i maj-juni nångång! Visste inte om hon ville, hon har ju lite dåligt cash-flow ibland (dyyyr, men fin, lägenhet bl.a.) men hon ville verkligen göra det! Så vi pratade lite löst om Bulgarien men vi får väl se vart vindarna för oss. Damn, det kommer att bli en hård vecka, vart vi än hamnar om jag känner T rätt! Hahaha...

I helgen vart det bowling, tyvärr har jag inga bilder för jag glömde kameran. Men jag har sms'at några kompisar och bett dom skicka så vi får väl se om det kommer några. Hur kul som helst i alla fall, Buddy's först, med en massa goda drinkar, där jordgubbsmilkshake'n var en riktig 10'a, och sen bar det av till Buhtt-lers ;) Trillade ner i E och J's soffa vid två-tiden och sov så gott, så gott .. Vaknade ett par gånger av att nån gick på toa, undrar vad det berodde på? ;p På morgonen när jag och E vaknade kände vi oss riktigt husmorsaktiga (ok, det var väl E som var det) och istället för att köpa bakfyllepizza så BAKADE vi bakfyllepizza. Men mycket godare såklart! Mums... Doften lockade till slut upp J också så han fick en slice också och så kollade vi på Little Miss Sunshine.. Hette den väl? Kul film i alla fall, farfar'n var ju heltokig. Och brorsan som var självvald mutist.. Knasig men bra film helt enkelt.

Ida var jag på kursen som sagt och på vägen hem gjorde jag några stop. Ett på HM där jag köpte det här söta linnet
image161

och en vit tröja som man t.ex. kan ha över den turkosa. Sen köpte jag mig faktiskt lite blommor också, tyckte att jag var värd det. Jag har inte världens bästa kamera, men visst är dom fina?

             


Kommentarer
Postat av: Petra

svar: nä på bilden har jag den svarta, du fick se den gåra i påsen *fniss*

hoppas att du får fram bowlingbilder, bulgarien låte underbart! kom precis på att jag ta mig fan glömde sätta in pengar igår också *skäms*
älskar som bekant tulpander, men även vasen! var är den ifrån?

puss

2008-02-26 @ 06:23:03
URL: http://petraodaniel.blogg.se
Postat av: Stuart

japp!
Little Miss Sunshine hette den!!

2008-02-26 @ 10:17:21
Postat av: Petra

satt barnvakt hos en gammal granne direkt efter jobbet till halv tio *snark* e såååå trött!
så betalning sker idag! :s
sry
ppuss puss

2008-02-27 @ 07:31:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0