Möbiusband

Blev helt facinerad av konceptet och var tvungen att leta fram den exakta beskrivningen på internet. Har nån nånsin hört talas om den här otroligt enkla konstruktionen? Verkar som de gör sånt här i skolan nu men jag kommer inte ihåg att vi fick leka med såna här roliga grejer! ;) För er som inte har en aning om vad jag bluddrar om, kolla in:

http://mathpuzzle.se/mobius.htm

Idag fyller vännen petra år, GRATTIS till henne! Och Grattis till Thesen som fick sitt knä fixat idag, utan komplikationer! Yeahy, snart är vi ute och skakar rumpa igen. Alla stans barer - ni är härmed varnade! *hohoho*

Och Grattis till MIG som fick en kortisonspray till näsan idag, det behövde jag f-n i mig. Ska testa det en månad nu och hoppas att det hjälper så jag slipper vara tät 40% av tiden varje år.

Fick lite nyheter idag men dom kommer så småningom. Men det kan vara lite roliga grejer på gång.. OJ, vilken cliffhanger jag lämnar er med. Men det är bra, då kanske jag kan få många kommentarer i bloggen. Kom igen nu, jag vill ju veta vilka som läser! ;p


Kommentarer
Postat av: Stuart

Jag läser! jag vill veta vad det är för nåt!!!

2008-01-09 @ 23:19:38
URL: http://stuarts.blogg.se
Postat av: Petra

ja du vet ju att jag läser så TELL ME!

2008-01-10 @ 06:30:37
URL: http://petraodaniel.blogg.se
Postat av: Stenis

Vad kan det vara, vad kan det vara! =D *Nyfiken*

2008-01-10 @ 18:18:32
URL: http://stenismat.blogg.se
Postat av: Stuart

men säääääääääg då!

2008-01-11 @ 12:28:22
Postat av: Stuart

alltså nu har jag vart inne å kollat på det där bandet, och jag fattar att det är fräckt hur det blir bara man vrider liksom, men vad ska man ha det till?? varför är det så stort?? det fattar jag verkligen inte

2008-01-13 @ 12:59:34
Postat av: Tess

Stuart: 1. Man ska inte ha det till nåt, 2. det är inte coolt såvida man inte är en nörd och 3. jag blev totalt facinerat av det här en kväll. Läste om det i Änglar & Demoner av Dan Brown och var tvungen att kolla vad det var - That's it :)

2008-01-13 @ 22:36:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0