"Vågad" bikinitopp

Jag är ledsen men jag blir helt förstörd...

Aftonbladet skriver idag om Ellos, som har kommit ut med en "vågad bikinitopp som framhäver bysten" för två månaders bebisar. Snälla nån!! Om någon i Sverige (och det verkar ju vara många) tycker att någonting på en två månaders bebis kan framställas som porrigt tycker jag att dessa ska sinnesundersökas.

Här kan ni läsa artikeln i aftonbladet.

Jag tycker personligen att "bikinin" kan vara ett onödligt plagg, eftersom bebisar inte har något att dölja då dom inte fått bröst, men jag tycker inte att det på något sätt ger dom någon sexualitet att ha på sig ett litet tygstycke framför det partiet av sin kropp. Jag tyckte att plaggen var söta, men det är väl helt personligt. Jag läste liksom inte in något mer i kläderna förutom att det var just strandkläder för de små.

För mig är hela diskussionen helt löjlig, särskilt att de skriver att plaggen är till för att framhäva bysten. Vilken byst?? Bebisar har ingen byst. Dom har som oss alla andra en bröstkorg, men byst? Nee, lägg av.

Am I right, or am i wrong? Nu har jag inga barn och det är möjligt att jag skulle tänka på ett annat sätt om jag hade det men jag tvivlar på det.
Ska väl tillägga att jag förstår debatten om BH's för barn bättre, för där finns det ju absolut ingen funtionalitet. För vuxna kvinnor är ju BH's något som används främst till att stöda bysten. I andra han är det något man kan ha på sig för att framhäva sin sexualitet. Barn behöver inte plaggen av någon av dessa anledningar, så why? Badkläder skyddar ju mot insyn på badstranden i alla fall, där kan ju inte föräldrarna kontrollera om någon pervers person tittar på deras barn.

Dessutom har Ellos, som lanserade bikinin, varit tvungen att ta bort den från sortimentet, efter "läsarstorm" eller vad det nu kallades.. *suck*

Vad tycker du?

Kommentarer
Postat av: Petra Bloggar

jag vet faktiskt inte vad jag tycker! synd att framhäva att det har (kommer få) bröst de ännu inte har, för det har ju inga och behöver ju därför ingen bikini heller! lindex lanserade BHár för så små för några år sedan men det fick också plockas bort, vad tycker du om det? antagligen att det är mindre ok med bhár men det är ju faktiskt samma sak (ett sött klädesplagg) ! Lova kommer inte att få någon bikini hur som eftersom en baddräkt skyddar mot solens strålar bättre! och inte någon bh heller, hon behöver ju inte funktionen! men man får ju tycka olika, hoppas att du förstår hur jag tänker! kramis

2008-07-24 @ 12:51:18
URL: http://petraodaniel.blogg.se/
Postat av: Petra Bloggar

jamen precis, jag protesterar ju på sätt o vis genom att inte ens köpa plagget! :D man behöver inte göra så stor affär av det hela! och ALDRIG lägg till ordet porr på det som du säger, för att DEN personen som la den rubriken ens TÄNKER så är sinnesrubbat! ha en trevlig dag vid skrivbordet, nu ska jag ut i solen ;-O puss!

2008-07-24 @ 14:49:14
URL: http://petraodaniel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0