Glad Påsk!

Glad Påsk allihop! Jag har haft en underbar påsk hemma i Thn, åkte upp till föräldrarna i fredags morse och spenderade fredagkvällen med kompisarna. Vi gjorde tacos och såg på Mr Woodcock, en komedi med Sean William Scott (heter han va, killen från American Pie?) som var ok, kanske en stark tvåa men inte mer än så :)

I lördag åkte vi till farmor på morgonen och hälsade på, och hon blev så förtjust när hon fick se vår lille påskgubbe, visst är han söt??

image190


Dessutom är "amfamor Aga", alltså Gammelfarmor Daga en stor favorit :)

På kvällen var jag på fest hos Sara, min gamla jobbarkompis. Hos henne och hennes sambo var det tipspromenad, äggmålning och singstar bland annat. Stor fest med ca 30 pers och det var jättekul! Vinglade hem med A vid ett-tiden och fick skjuts hem av S. Jättegulligt av henne.

      

Buketten som vi gav till mamma och pappa som påskpresent, och efterrätten på långfredagen, stekt ägg (eller grädde och persika, som det egentligen var).

Igår åkte jag hem till mamma och pappa vid lunchtid, tog en långpromenad med hunden och bara tog det lugnt. Hittade en födelsedagspresent till min gudson också, kan ju inte skriva vad det är men jag tyckte den var söt :) Hoppas bara att den kommer i tid nu. På kvällen åt vi kantarellpaj och bara mös framför tv'n, gött slött... Proppade i mig en massa jordnötsringar också, så det lär väl straffa sig, haha...

Och IDAG... köpte jag en ny kamera! Tadaa! Det blev en Casio (tror att Japanerna är bra på det där med kameror) Exilim Z-1050. Har en massa bra funktioner, 10 MPixel, 3*oprisk zoom (ville ha mer, men det kostar juuuuh) och har fått höga betyg av experterna på allt utom LCD-skärmen. Men det spelar ju inte så stor roll, så länge den tar bra kort, right? Och så fick jag den för 500 kr mindre än vad den har kostat, det var sista exemplaret. Ingen superkamera, men i alla fall bättre än den gamla som jag har haft i sisådär fem-sex år och som började tappa pixlar.

Ska bli skitkul att testa den på torsdag på Stephen Lynch-konserten!
Yeahy!! Visar en testbild jag tog på mina ljus. min gamla kamera skulle aldrig kunna ta såna här kort, det skulle bli helt blurrigt. Även om detta inte är en superbild är den ändå både skarp och i focus, inte illa för en snabb snapshot, eller hur?

image192

Och här är min nya baby. Det är den i silver, men bilden på den svarta var bättre så... :)

      

Kommentarer
Postat av: Pappa

Fin bild på L o Farmor. Även ägget som du tog på med din gamla kaméra.

2008-03-26 @ 06:56:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0