Hälsodeklaration - stroke

Hej hej,

Tänkte att det var bäst att uppdatera lite, även om det är svårt att se - så ha överseende med stavfel är ni snälla :)

I tisdags eftermiddag drabbades jag av en stroke på jobbet. Hur många gånger har man inte sagt att man skulle få hjärnblödning på det där stället va? Ha! Så fick man det, det var ju lite oväntat. Men ambulansen tog mig iaf akut til Sahlgrenska där de konstaterade att detförmodligen var en stroke jag drabbats av. Jag lades in och fick ligga på avelningen bredvid strokeenheten natten tll onsdagen. Tisdag natt fick jag komma på den första av två hjärnröntgen, som tyvärr inte kunde påvisa något. På onsdagen togs det mer prover, men jag mådde bättre. Svarade bättre på läta frågor och var mer "med".

Igår - torsdag - var vi inne hela dagen på Sahlgrenska för att invänta en akuttid på magnetröntgen. Idag fick jag äntligen komma dit och nu på eftermiddagen fick vi resultatet. En (mindre) propp som orsakat att jag inte kan se ordentligt på högerögat och som med rätt medicinering och vila förhoppningsvis inte ska orsaka mig mer problem. De vill nu ge mig en ordentlig ögonundersöknig för att se hur mycket synbortfall jag har och ett ultaljud på hjärtat, då det troligtvis är så att jag har ett blåsljud på hjärtat som orsakAT att jag fått migränen. Det kommer i så fall att opereras först efter bebisen fötts.

Men allt som allt - jag mår helt ok och har nog haft en jäkla tur. Nu orkar jag inte skriva mer.

Kram kram!

Kommentarer
Postat av: Thes & Markus

Vi tänker på dig och er! Stooora kramar från oss

Krya på dig nu vännen och tveka inte att höra av dig om jag kan göra något!

2009-04-03 @ 20:11:34
Postat av: Petra Bloggar

men gumman!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

usch nu mår jag dåligt! kära vän... tänker på dig hur mycket som helst!!!! kramar om

2009-04-04 @ 18:30:58
URL: http://www.petrabloggar.com
Postat av: Camilla

Hej gumman!



krypa på dej, o vila ordentligt nu!! Du/ni finns i mina tankar!



Bamse kram Camilla

2009-04-04 @ 19:36:52
Postat av: Elisabeth

Lilla tjejen, herregud....du kan då konsten att "överraska" både positivt och negativt må jag säga. Vilken tur att du ändå mår som du gör! Tänker på dej och hoppas att du kryar på dig så fort som möjligt.

Stora kramnar Elisabeth H

2009-04-06 @ 11:57:32
Postat av: Jenny

Tack och lov att det gick som det gick. Tänker på dig och hoppas att du kryar på dig.



kram

2009-04-06 @ 13:09:45
URL: http://toffnokk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0