Utskriven!

Äntligen! Blev utskriven idag, efter en vecka på Sahlgrenska. Har fått permission över nätterna det senaste, men det känns otroligt skönt att äntligen vara utskriven helt och hållet :)

Gjorde synundersökningen igår som visade på det jag egentligen redan visste, att jag förlorat lite syn uppe i högra kvadranten. Däremot visade det sig att det vänstra ögat såg sämre än det högra vilket jag inte trodde, men det är tydligen så eftersom hjärnhalvornas banor korsas, så det jag upplever som synförlust på höger öga egentligen är på vänster öga. Hmm, blev kanske lite väl komplicerat det där, haha..

Iaf så var sista undersökningen idag - ett ultaljud på hjärtat. Rekommenderar det - INTE! Först var det ett vanligt UL, ok, fine. Sen däremot.. Sen gick de ner med en stor tub via halsen och eftersom  jag är gravid fick jag inte ta lugnande. Fick bedövning i halsen såklart, men det var ändå ingen picknick.. Iaf så visade det sig att jag inte hade blåsljud på hjärtat, och alltså inte behöver opereras! Yeahy! Just nu är jag främst trött och har ont i halsen och är lite nedslagen för att jag är sjukskriven fram till bebisen kommer. Skönt på sätt och vis, men det är samtidigt rätt trist. Bara att vänta nu alltså...

Jag vill passa på att tacka för alla fina samtal, sms, bloggkommentarer, blommor, mail och besök! Har verkligen känt att vi har haft världens finaste stöd under den här jobbiga tiden. Fick t.o.m. en fin bukett av Göteborgs Basebollag Hajarna, det var mycket uppskattat. Men alla som stött mig och Totte under den här perioden - tusen, miljoner tack! Ni är verkligen helt fantastiska!!

Extra uppskattade är naturligtvis våra familjer, ni är GULD! :)

Kommentarer
Postat av: Thes

GUUUUD vad skönt vännen att allt gått så bra trots allt!

Vet ju hur det är att va sjukskriven. Inte alls kul, men skönt ändå att du kan få vila till det är dags. Nu väntar ju skön årstid och allt.

Stoooora kramar på dig vännen!







2009-04-08 @ 07:17:20
Postat av: Erika

tack! vad kul med en till mamma gravid blogg =) jag letar just efter sådanna=) Ja, bf är den 25 sep som det ser ut nu, vi får väl se om det blir någon ändring på bf datumet efter ultaljudet i v 17

2009-04-08 @ 13:20:05
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: Camilla

Va skönt att du är utskriven nu!! :0) Måste kännas jätte bra.

Njut så gott du kan av att vara leidg, ta det lugnt, fika, promenera i solen och framför allt ta hand om dej sjäv o bebisen!! :0) Jag tänker på dej/er jätte mycket och är sååå glad att det gått så bra som det gjort. Take care!! :0)



Bamse kramen från kollegan ;0)

2009-04-08 @ 19:51:47
Postat av: Jenny

Så bra att allt har gått fint och att det inte var något fel med hjärtat. Tänker på er!



Jag är hemma nu också fram till förlossningen, vi kan ju ta och träffas någon dag när du orkar och ta en fika och prata barn :)



Ta hand om dig/er nu och ha en underbar påsk!

2009-04-09 @ 11:13:17
URL: http://toffnokk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0