Föräldragruppsfika

Igår var det fyra par mammor och bebisar här och hälsade på mig och Elma - vi hade (större delen av) föräldragruppen här på fika! Det är verkligen jättehärligt att få prata av sig och, som en av tjejerna sa, så himla skönt att bara kunna prata bebisar, promenader och hemmaliv eftersom man efter ett antal månader hemma inte har så värst mycket annat att prata om. Man slipper liksom rådbråka hjärnan på samtalsämnen när man pratar med andra föräldralediga :)

Har haft sån tur och hamnat i en toppenbra föräldragrupp! Vi alternerar fika hos varandra så får barnen "leka" och vi prata av oss lite. En av tjejerna bor ju precis här vid mig också och vi tar promenader då och då så man kommer ut med nån annan minst en gång i veckan. Don't get me wrong, Elma är jättemysig men nån vidare konversatör är hon inte än ;)


Elma mitt i bilden och alla goa tjejer och killar runt om.


Ser nästan ut som om Elma kör ett gym-pass. "Å så upp med benen allihop. Bra så, och sträääck på benen!"


Tack tjejer för att jag fick lägga upp bilderna!

Idag var jag och Elma på öppna förskolan för första gången på ett par veckor också. Vi har ju undvikit det p.g.a. smittorisken, men nu var det över tre veckor sen jag tog influensasprutan så vi testade och det var jättekul. Elma sov lite dåligt i natt så vi kom visserligen dit sent men hon höll sig vaken över sångstunden och det tog ytterligare några minuter efter den innan hon blev grinig (för trött alltså) så vi fick åka hem. Det tog inte många sekunder innan hon slocknade i bilen på vägen hem, stackars lilla tröttisen.

Nu har vi varit på en liten promenad så Lillan ligger i vagnen och sover, väldigt skönt att kunna blogga lite i lugn och ro. Men nu är det nog bäst att jag sätter fart, det kom en julklapp med posten idag som jag vill ha slagit in innan Chris kommer hem.

Hej på er!

Kommentarer
Postat av: Petra Bloggar

Vad mysigt med föräldragrupp, jag har ju aldrig fått gå någon :S Man blir väldigt ensam utan!



KRAMKALAS

2009-12-09 @ 15:29:06
URL: http://www.petrabloggar.com
Postat av: Christina

Tack för en jättemysig fika sist! Alltid lika roligt å träffas. Roligt att du la ut lite kort :-)

Kram Nina

2009-12-09 @ 22:19:20
Postat av: p

Ja tyvärr, varför ska det alltid vara så tråkigt att vännerna inte orkar anstränga sig för att behålla det som är viktigast- vänskapen?

Lika trist är det med dom som endast hör av sig när något sker i deras liv och dom vill prata eller tja, hålla en mnolog ;)



Men för att gå över till trevligare saker- ja lussekatter är supergott! Har suttit och ätit en nu till frukosten, dom blev väldigt fina men var tvungen att ha dom på ugnen en stund för att dom skulle jäsa ordentligt, var nog för kallt på bordet?

2009-12-11 @ 10:04:48
URL: http://ihpm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0