Lilla sjuklingen

Jag har en lite sjukling här hemma idag. Elma har blivit riktigt förkyld. Ingen feber än så länge men väldigt snorig, hostig och lite slöare än vanligt. Det började i går eftermiddag efter vi varit och tagit bilder hos en fotograf. Märkte av att näsan rann lite på morgonen men hon verkade lika pigg som vanligt så jag, Elma och farmor gav oss av till fotografen. Det var jättekul och det blev sååå fina bilder! Han frågade t.o.m. om han fick använda några bilder för att visa upp i sin portfolio, visst är det häftigt? *stolt mamma*

Sedan fick Elma sova i vagnen medan jag och A gick omkring och Elma fick både en ny vinteroverall (hon växer ju som ogräs!) och två mössor och ett par "mjukisstövlar" av farmor. Sen fick jag i alla fall bjuda på mat, även om det bara var hamburgare :) Tack snälla Hammo säger vi och Elma, både för alla saker och fotograferingen!



I morse när hon ätit vid sjutiden låg och och slappade lite och läste Bamse. Det är mammas tjej det ;)



Precis det man ska göra när man är sjuk, läsa lite och sedan sova. Det är tyst därinne iaf så jag antar att hon sover ;) Ska in och titta till henne nu. Kramelikram!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Gud så söt hon är lilla Elma. Förstår att fotografen ville använda sig av den bilden. Hon var ju helt bedårande.



kram på er

2009-12-18 @ 10:43:11
URL: http://toffnokk.blogg.se/
Postat av: Petra Bloggar

fnissar högt vilken underbar läsbild! Hon är bedårande söt Therèse, det gjorde ni bra ;-D



KRAM

2009-12-18 @ 17:26:20
URL: http://www.petrabloggar.com
Postat av: Sara

Men gu så fint foto från fotografen, och verkligen jätte mysigt kort i soffan...hon ser så vuxen ut där liksom, fint!

kram och god jul!

2009-12-18 @ 22:24:50
Postat av: ♥ Anna Söderberg

Gud vilket vackert kort på lillfisen!



Hihi, min 2 månadersbaby ligger inte långt efter din 5 månaders :)

Hon är 59 cm lång och väger 6035 gram.



Kramis



2009-12-27 @ 19:35:26
URL: http://ansobloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0