Vit Jul?

Vet knappt om jag vågar skriva det här, jag kanske jinxar det...

Men i natt nångång vid fyra när jag vaknade på soffan (Totte snarkar som en grizzlybjörn nu när han är förkyld) såg jag att det börjat snöa! Vi har ju bara haft nån centimeter här, knappt så det täckt backen alltså men när Elma ville gå upp strax efter åtta var det i alla fall fem centimeter ute. Riktigt juligt alltså! Tänk om det kunde hålla sig till julafon... Då kunde man berätta för Elma att hennes första Jul var vit.. För med tanke på hur det varit de senaste åren lär det väl inte bli många såna i framtiden.

Det snöar fortfarande och vår gård ser så härlig ut!





Tjockt med snö på staketet och grenarna.. Underbart!

Idag ska jag och Lillan iväg till BVC och så får vi se om hon får sina vaccinationer. Har för en gångs skull skrivit ihop en hel lapp med frågor som jag gått och funderat på. Det blev resultatet av att försöka sova bredvid grizzlyn i går kväll - man får tydligen mycket bra tankeverksamhet när man inte kan sova ;)

Ska försöka återkomma i e.m. om längd och vikt och sånt, om Elmisen vill sova. Och i eftermiddag kommer också Lisa och hälsar på, så det kanske inte blir bloggat förrän i morrn om jag ska vara ärlig. Tänk, bara tre dagar till Julafton.. Vad snabbt December gick!

Förresten ska jag vara helt ärlig när det gäller soffan i natt - Totte erbjöd sig att sova där "om han snarkade för mycket" men när jag puttat på honom flera gånger och han verkligen försökt att inte snarka hade jag inte hjärta att väcka honom och tvinga ut honom i vardagsrummet. Han är ju faktiskt förkyld och han ska jobba massor nu i jul så jag tog soffan. Lite trångt att amma där men det gick vägen.

God Jul allihop!!


Kommentarer
Postat av: Petra Bloggar

Mysigt!! Här har vi fortfarande ingen snö :-S Bara -16 grader Brrrrrrrrrr......

2009-12-21 @ 10:17:47
URL: http://www.petrabloggar.com
Postat av: Malin Bergqvist

visst är det fint!:D vad superfin porträttbilden på Elma var också! Hoppas grizzlyn snarkar mindre inatt hehe:=) Kramar!

2009-12-21 @ 13:18:52
URL: http://isabellaaurora.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0