Mage, migrän och medicin

Huu, nu börjar man bli biffig.. Tycker jag iaf. Bebben bökar omkring där inne och igår kväll när jag skulle sova låg jag och halvdåsade med ena handen på magen och då kände jag faktiskt en liten buff utanpå magen också! Såå synd att Totte inte var hemma (baseball-träning) men ikväll kanske han kan få känna nåt :)

Nåt som inte är så kul däremot är min migrän. Har förstått att de flesta som lider av migrän är mer eller mindre förskonade från det under graviditeten.. Pyttsan heller! Jag har det vanligtvis nån gång i halvåret men än så länge under graviditeten har jag haft det fem gånger! Och då snackar vi under 17 veckor! (17+1 idag). Min migrän började när jag var 16 och det allra första hade jag det nästan varje månad (i samband med mens). Sen blev det glesare och glesare och jag kanske hade nån gång om året de senaste fem åren eller så. Och så nu... Typ var tredje vecka?? Thanks! Hoppas att det rättar till sig, för de senaste två dagarna var INTE roliga. Igår när Totte kom hem låg jag över toaletten och kräktes. Vet inte riktigt hu bra Citodonen är mot bebisen heller, det står att man inte ska ta dem under graviditet på förpackningen, utom om man gör det i samråd med läkare, vilket jag naturligtvis gör. Men jag tar så lite som möjligt, för jag vette fasen alltså... Gillar ju inte läkaren som skrev ut dom så man kan väl inte säga att jag litar på henne direkt..

Iaf, här kommer en bild på tjockisen :)



Och vår nya babyhörna :)






Kommentarer
Postat av: Thes

Heeeej min söta lilla "tjockis" vad fin du blivit, oh på så kort tid! Tycker inte det var länge sedan du berättade :-P

Hoppas huvudet blir bättre! Jag vet hur det är att ha ont!

Vi ses i morn! Pösssss

PS: det blev jätte fint i lilla hörnan! :-)

2009-02-18 @ 22:10:58
Postat av: Thes

Känner förresten på mig att det blir en liten pojke :-)

2009-02-18 @ 22:12:18
Postat av: Petra Bloggar

vilken liten söt hörna :-) nappen var ju urgullig! hihi! och vad fin mage du har och vad smal du ÄR!!!! spyr du eller? höhö! finaste magisen ever!



pussåkram

2009-02-22 @ 18:48:39
URL: http://www.petrabloggar.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0