Let me introduce...

... Ockebocken! Det är iaf vad min älskade systerson kallar jordgubbar och eftersom vår bebis var ungefär lika stor som en "ockebocke" för några veckor sen har det blivit arbetsnamnet på den. Nu är den snarare som en tennisboll vad jag förstått.



Bilden är tagen i v. 10+6 och i morgon går jag in i vecka 13. Yeahy!
So there it is people, leverans är beräknad till slutet av Juli :-)

Än så länge har vi varit på ett första samtal hos barnmorskan (supergullig sådan, by the way), inskrivning och ett VUL (ett slags extra-ultraljud). Hade en liten skrämselblödning på juldagen nämligen, så vår BM tyckte att det var bäst för oss att kolla så vi inte oroade oss och den lilla/e verkar må fint, hjärtat tickade på och allt!

Har mått "sådär" ett tag nu, kräkts var och varannan dag, varit lite yr och mått allmänt piss, men de senaste dagarna har jag mått teriff - tills idag! Kräktes på jobbet idag igen (jag vet, mysigt att skriva om va?) men tills slut, nån gång vid lunch, gick illamåendet äntligen över! Det är nog det värsta av allt - när man blir illamående så håller det i sig, även om man kräkts! I alla fall är det så för mig. Men snart ska jag visst vara förbi de tuffa veckorna (oftast t.o.m. v. 13-15) så vi får hoppas att det går över. Det verkar ju iaf ha lättat ordentligt!

Före jul var jag sjuk, konstig i magen och sen dunderförkyld så då gick jag ner några kilo i vikt, men nu har jag lagt på mig ca 1-1½ kilo vilket visst är helt normalt. Ett annat "symptom" som jag aldrig vetat var ett gravidsymptom är de ständiga rapningarna man har! Hahaha, så fort det där strecket blev blått började jag rapa och det har knappt slutat sen dess ;-)

Kommentarer
Postat av: Petra Bloggar

hahaha det där med rapningarna hade jag precis glömt av fnissar men stackare, inge roligt å spy! en del som är gravida och bara mår illa önskar "att de kunde spy så att illamåndet gick över" ja ba (fjortis) "näää för det är bättre att BARA må illa, för det är jävligt äckligt att spy när det ändå inte gör nån nytta och man lik förbannat mår illa!" hihi! så då blir de en liten tjej då ;-O hihi!



Puss på dig och ockebocken!

2009-01-12 @ 21:47:11
URL: http://www.petrabloggar.com
Postat av: Thes

Ett jätte Grattis till er båda! Ni är så söta o kommer få världens sötaste Ockebocke!!! Love!!

2009-01-13 @ 12:16:53
Postat av: Jenny

2009-01-13 @ 14:27:39
URL: http://jennyibiskop.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ett stort grattis till er :)



Jopp, massa barnvagsknuffande komemr det bli till höst för oss båda :)

2009-01-13 @ 14:29:17
URL: http://jennyibiskop.blogg.se/
Postat av: Stuart

Grattis Darling!!

superkram



Hoppas du mår bättre snart

Puss!

2009-01-13 @ 15:44:21
Postat av: Robert & Johanna

Vad roligt!

Grattis till er båda!



Vi får hoppas att den "illamående perioden" snart är över.



Många kramar

2009-01-14 @ 15:50:36
Postat av: Tess

Tack allihopa!



Och tro mig - jag med! ;-)

2009-01-14 @ 16:19:59
URL: http://sancti.blogg.se/
Postat av: Lisa

SÅååååååå söt!

2009-01-29 @ 22:37:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0