Babybump

Jag är verkligen helt fascinerad av den här babykulan mitt på min kropp! Många gånger när jag tittar mig i spegeln hajjar jag till, för den ser, iaf i mina ögon, helt sprickfärdig ut :) Och då vet jag ändå att "hon" kan stanna därinne i flera veckor till (men det hoppas jag ju inte). Idag är det nio dagar kvar till Beräknad Förlossning.



Fler fördelar och nackdelar med graviditeten just nu:

Fördelar:

-Jag kan "skylla" på att jag "faktiskt är gravid" när jag glömmer bort saker.
-Jag kommer snart få en bebis.
-Sambon är vääldigt snäll. Skjutsar mig t.ex. fram till lägenheten när vi har varit nånstans och sen åker han och parkerar bilen. Sen lagade han maten idag också, jag gör det för det mesta av bekvämlighetsskäl (så vi kan äta med en gång när han kommer), men nu börjar det bli riktigt svårt att böja sig fram och skrubba potatisen för magen slår i diskhon hela tiden.
-Jag får mycket uppmärksamhet av alla gulliga människor. Jag vet att det är lite ego, men när lillpluttan kommer får jag nog inte mycket av den varan ;)


Nackdelar:

-Jag glömmer faktiskt bort en hel del. Jobbigt när sambon är på mig om sånt jag borde komma ihåg...
-Det blir svårare och svårare att.. ja... torka de nedre regionerna vid toalettbesök om man säger så.. Går ju, men man får liksom knixa till det lite extra nu för tiden. Vill inte ha större mage!
-Andningen genom näsan på nätterna är mer eller mindre obefintlig. Nezeril är min bästa vän. Helt ärligt.
-Baken pratade jag ju om för några inlägg sen... Det är två saker där fram som också blivit helt enorma.. Och dom är ju inte klara med att växa direkt! Ser på dom med fasa just nu, hur stora kan dom egenligen bli??

Kommentarer
Postat av: Petra Bloggar

Gu vad vacker du är! :-D



Men nu ser det famtiskt ut som om hon har "ställt" sig med huvudet mot kanalen hihi! Det kan inte vara så lång tid kvar klappar i händerna



Hmmm... när hon är född så är det TYVÄRR så att mamman glöms bort, det är inte bara bra. jag ska komma ihåg dig ;-) det kan du ge dig på!



Digg your boobs hehe

2009-07-20 @ 23:07:16
URL: http://www.petrabloggar.com
Postat av: Malin Bergqvist

holy! jag blir nästan rädd haha, är det så man kommer att se ut om 8 v?! tuungt...Men väldigt vackert:=) Jag läste ditt nya inlägg om att du mår lite skumt i kroppen idag.. Jobbigt, men jag hoppas det går över snart:) Idag har vi städ & tvättdag för vi haft besök hela helgen och imorgon (onsdag) ska vi åka och simma, men jag hör av mig på torsdag, så får vi se om du orkar med en fika eller lite te i krokarna hos er:)



Krya på dig!/ Malin

2009-07-21 @ 13:50:36
Postat av: Camilla

Guuuud va vacker du är!!! :0) Kan lugnt säja att så där snygg va INTE jag när ajg va högggravid..... hihihi

O du booobsen kan nog bli hur stora som helst... ;0) Men d gör över d oxå om du ahr tur, se på mej..... jag hade inte tur... ;0)men den saken iaf.... hihi.



Va rädd om dej nu!!



Kramar

2009-07-21 @ 22:04:28
Postat av: Lisa

Guuuuud va fin du är nu gumman!!!! Nu ser man verkligen att magen har droppat ned!

Jag såg mycket med sliten ut på slutet med Evelin (inte så konstigt kanske med en nr 2 plus en tvååring att ta hand om hela dagarna) men med Oscar var jag också rätt fin ända till förlossningen.



Appropå boobs.... Prova 80 H !!! Mina har aldrig slutat växa! Har växt hela mitt liv ända sen jag var 7 år gammal! Hade första bh i andra klass...

Så vi får väl se. Men jag skall ju förminska dem sen.



Sen vet du att jag kommer aldrig att glömma bort min bästa vän!! Även om din bebis kanske kommer få lite extra uppmärksamhet i början!



Älskar dig! Ses på torsdag! Puss och kram!!!

2009-07-21 @ 22:48:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0