Bara fyra dagar...

Kan inte fatta att det bara är Elmas fjärde dygn här i livet... Tre och ett halv dygn har hon varit här nu och det känns som om livet vore helt omöjligt om hon inte fanns. Idag gick vi ut på vår första promenad med vagnen medans pappa åkte och handlade. Vill ju helst undvika att vara ute bland en massa folk med henne innan hon blivit lite biffigare ;)

Ska börja slipa på förlossningsberättelsen sen också innan man börjar glömma bort saker och ting! Frågan är om jag ska skriva på datorn eller för hand, men det är nog lättare på datorn, går snabbast då tror jag.



Ska sova i sin egen säng för första gången.



Men måste ni ta kort nu igen?! Amningskudden är bra till mycket :-)


Annars mår vi ganska bra allihop, Elma och T ligger och sover nu, han är fortfarande ganska trött efter förlossningen, min lille kissekatt (han ääälskar att sova). :) Lillskruttan har börjat amma lite mer regelbundet, matade förut vid 12:00, 13:00 och 14:00 så nu kanske hon nanar en stund, hihi.. Jag mår rätt bra, har världens degmage bara.. Hua! Och så gör det ju lite ont i stygnen. Var rätt skraj för att göra nummer två kan jag säga, men allt går med lite vilja ;)

I morgon ska vi tillbaka till Östra för hörseltest, PKU-test och vägning och lite sånt. Ska bli jättekul att se om hon gått upp i vikt. Innan hemgång hade hon gått ner 195 gram, vilket var helt ok. Själv tappade jag inte så mycket, bara sju kilo. Men två till har runnit av sen vi åkte hem, och nu är jag verkligen SUGEN på nyttig mat (faktiskt, no joke) så vi får väl hoppas att degen inte jäser mer. Svärfar undrade allt om jag inte hade en till där inne när de hälsade på oss på Östra ca 12 timmar efter förlossningen. Haha! Helt på skämt så klart, han är snäll svärfar :)

Fattar inte vart dagarna tar vägen! Uppdateringarna på bloggen är typ det enda jag "tar mig tid till", och det är för att det är klart lättare att uppdatera alla på samma gång på det här sättet. Hoppas att ni inte är ledsna för att jag inte hör av mig personligen, ni förstår säkert alla goa där ute! Kram på er från T, T och E!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Helt underbart söt är hon, lilla knubbisen =) Önskar att Belle också var lite tjockare när hon föddes, ser mer bebis ut än gammal tant :P



Längtar till din förlossningsberättelse. Blev ruggigt nyfiken nu när du skrev att du blev sydd!! Im not the only one ;) hehe!



Ha det bra och njut av lugnet :) Nu börjar lilla Belle vakna till liv och då är det födda som gäller hehe.



kram på er



2009-07-28 @ 17:39:57
URL: http://toffnokk.blogg.se/
Postat av: millie

åh vilken söt bebis (:

2009-07-28 @ 17:54:19
URL: http://ttypmillie.blogg.se/
Postat av: Karin

Gud så fin!

Grattis! =)

2009-07-28 @ 17:55:09
URL: http://thefanpire.blogg.se/
Postat av: cecilie ♥

svara gärna på dagens fråga i min blogg (: ♥

2009-07-28 @ 18:15:27
URL: http://ceciliesjostrand.blogg.se/
Postat av: Petra Bloggar

Hon är verkligen ljuvligt söt, minen hon gör vid amningskudden är din min fnissar sötsnöre ni båda!



Massa pussikram

2009-07-28 @ 20:56:10
URL: http://www.petrabloggar.com
Postat av: Du vet nog vem...

Ja man förstår att du inte har så mycket tid. Nu kanske du förstår vadför jag inte hörde av mig så mycket efter mina kom. Tiden bara rinner iväg med en rasande tackt i början och man hinner inte med mycket!



Själv har jag de sådär men de rullar på... Bryter ihop lite då och då men så är de. Hoppas kuratorn kommer tillbaks från semestern snart.

Hoppas du slipper genomgå detta! DE ÄR SKIT!!!



Kram

2009-07-29 @ 13:04:36
Postat av: Lena28

Superfin tjej ni fått!!!!



Hoppas vi ses på en mammafika snart!



Kram lena från Familjeliv

2009-07-29 @ 17:27:47
URL: http://sorvas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0