Kramp!

Hua, nytt grav-sympotom - kramp i vaderna! Kan inte längre sitta på det mest bekväma sättet i soffan, med benen i kors så att magen får plats, det märkte jag i morse. För då får jag världens kramp i vaderna när jag reser mig sen. Samma på natten när jag går upp, kramp kramp kramp och ont i fötterna. Skönt att det har blivit lite svalare nu iaf (jag vet, jättetrist för de som har semester säkert, men för mig är det en gudagåva). Det får gärna vara sol och fint väder men runt 21-22 grader är alldeles lagom för mig.

Nu på onsdag är det tre veckor kvar till BF, 29 Juli. Har börjat känna mer och mer i magen att det börjar närma sig förlossningen nu.. Lite lustigt, för bara tre-fyra dagar sen sa jag till Totte att jag inte kände nåt i kroppen att det började närma sig. Nu tror jag ju inte direkt att det händer i morrn för det, men det har känts annorlunda i kroppen de senaste dagarna. Den börjar nog förbereda sig nu..

Fick svar från de testerna de tog på spec mödravården förresten. De tog ju en massa blod för att kolla blodets koaguleringsförmåga nu när jag går på trombyl och så.. Det visar sig att jag har hetrozygot APC-resistens, en mutation i faktor V-genen - vilket på ren svenska står för "förhöjd risk för blodproppar i benen". Ska inte vara så farligt, men man ska passa sig när man är gravid eller om man åker på långa flygresor. Tur för mig att jag använt stödstrumpor under nästan hela graviditeten för att de på SPA't sa till mig att jag kunde undvika åderbrock med det. Jaja, blir jag sängliggande efter förlossningen ska jag få mer medicin för att undvika proppar och det är ju bara positivt att de upptäckte det före så det kan förebyggas.

Helgen spenderades väldigt skönt förresten. Hemma i fredags kväll med ett glas alkoholfritt vitt vin (MUMS!!) och T drack en flaska vanligt rosé och blev jätterolig :) Vi kan änna nu på efterhand se att det kanske vore bra att ta det försiktigt nu, för nu kan hon ju komma när som helst om det skulle vara så.. Men det finns ju alltid taxi, och det var skönt att bara larva sig, hihi!

I lördags åkte vi ner till T's mormor och morfars husvagn nere i Falkenberg där hans föräldrar var över helgen. Grillade, badade och solade och bara slappade hela dagen. Eller ja, jag höll mig ju mest i skuggan med en massa solskydd, men ändå.. Helt underbart! Brände mig lite på magen, även fast jag smörjt in mig, men det är ju rätt o-solad så det får man väl räkna med. I går åkte vi åt andra hållet istället, upp till mina föräldrar och fick en massa god mat och tog en tur med bilen. Supermysigt. Förresten mamma, jag vill ha receptet på maten. Kan du maila det?

Hmm, nu börjar "saving babies" på Reality TV. Ska kika på det. Ha det bra allihopa i svalkan! :)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Usch krampen kommer jag ihåg. Fy fan va jobbig den var. Vaknade skrikandes mitt inatten av det. Fick tillochmed kramp när jag hade krystvärkarna. Det var inte skoj :/



Eller hur är det skönt att det är svalare nu, man kan ändå inte göra något med en bebis om det är alldeles för varmt.



Bara tre veckor kvar alltså. Fy tusan vad spännande. Håller tummarna att du inte går över tiden, det är inte speciellt roligt. Men det kommer du inte göra heller.



Massa kramar på er.

2009-07-06 @ 13:15:09
URL: http://toffnokk.blogg.se/
Postat av: Petra (Bloggar)

hej baby!

Jag dyker upp före nio :-)



rise and shine liksom hihi



2009-07-06 @ 20:36:11
URL: http://www.petrabloggar.com
Postat av: Petra (Bloggar)

hej igen! jag har öroninflammtaion som FAn rent ut sagt, det spricker nog snart AJ jag bara grinar, måste till VC i morran, jag ringer om jag orkar komma ner :S



Tvära kast!

2009-07-06 @ 22:15:05
URL: http://www.petrabloggar.com
Postat av: Petra Bloggar

Hej gums, jag är beordrad att hålla mig i närheten av VC. Sen måste jag nog vila örat lite också!



Det är så typiskt, så fort jag ska göra något så ska det KRÅNGLA! ÅH!



KRAM

2009-07-07 @ 10:42:15
URL: http://www.petrabloggar.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0