Mumsig söndag

Känner doften av T's nybakade bröd.. Sitter och myser och kollar lite på familjeliv. Så får jag syn på det här och vad glad jag blev!

Du är på dag 270 av 280. (96,4%).
Du är i vecka 39.
Du har gått 38 fulla veckor och 3 fulla dagar (v38+3).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Ons 29 jul 2009
Du har 10 dagar kvar till beräknad förlossning.

Tio dagar alltså! Jaja, jag vet, till beräknad förlossning. Men tio är inte hundra, eller åttio, eller sextio som det var förut. Nu är det liksom inom räckhåll. Det är nästa onsdag.

Har haft mardrömmar om en liten kidnappad pojke i 1½-års åldern i natt. Hemska kidnappare som drog och slet i honom och skrämde honom något fruktansvärt. Usch, det kändes ända in i märgen. Tur att det bara var en dröm. Kanske hänger ihop med att det varit mycket sammandragningar i natt, har inte sovit särskilt skönt. Sen har T snarkat så taket lyft igen såklart, det hjälper ju inte direkt... ;)

Nej, idag bli det mycket vila, samma som igår. Då åkte vi och handlade efter att T slutade jobbet och när vi kom hem kollapsade jag rent ut sagt i sängen och sov i typ 1½ timme. Fick släpa mig upp sen och så tvingade jag T att spela Trivial Pursuit med mig på Xboxen. Har slog mig på mållinjen, jäkla skit oxå! Men sen vart man lite piggare iaf.

Satt och kollade på kort häromdagen (läs: deppade) sen 2007-2008 och hittade mina studiokort. Fy faaaan vad smal jag var då! Jämfört med nu alltså. Just då tyckte jag ju inte det. Aldrig är man nöjd när man har det bra.. Så när jag har gått ner lite av babyvikten så ska jag fan va nöjd och glad, och hör sen!



Skitsnygga jag 2007 ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0