Osnäll läkare..

Gick till vårdentralen i morse, eftersom de igår sa till mig på telefon att det var bäst att gå på deras allmänna mottagning 08.00-11.00 varje dag. Kom efter en timmes väntetid i ett stekhett väntrum och 120 kr fattigare in till läkaren som ska titta på min fot. Första han sa när har frågat vad mitt prpblem var och jag sa att jag hade ont under foten var "Jahaja, men du kan ju gå på den iaf". Jojo, tyckte jag, försöker ju att inte halta i onödan, det är obekvämt nog ändå.

Satte mig på britsen och efter tio sekunder säger han "Jaha, men det här kan ju ingen i världen säga vad det här är. Vad tänkte du att jag skulle göra åt det här?"

Vad är det för jävla fråga?? Ja, är det nåt som han med sin fina utbildning och långa erfarenhet känner igen som något som ska behandlas med någon medicin så förväntar jag ju mig att han ska sätta in den. Är det nåt som han känner igen som något som patienter brukar ha men som går över av sig självt så förväntar jag mig att han ska försäkra mig om det, rekommendera vila eller whatever och säga vad jag kan göra för att lindra.

Och kan "ingen läkare i världen" säga vad det är så förväntar jag mig att han ska remittera det till nån som är bättre än honom, för då är han ju värdelös! Blev så jäkla besviken på den attityden, sitter ju där, gravid och otymplig och har ont så jag inte kan stödja helt 100% på foten och så får man en sån kommentar kastad i ansiktet..

Vad är det med läkare, tror de att man tycker att det är kul att komma till dom, vänta över en timma och betala 120 kr för att sedan bli undersökt i två minuter och sen typ dumförklarad? Är de så mycket bättre än oss vanliga dödliga människor? Jag går dit för att jag INTE VET vad det är som gör att jag har ont, och han kanske har sett 1000 såna här fall och kan säga det direkt. Det är DET jag betalar för, läkarjäkel!

Fan vad less och pissed jag är...

Kommentarer
Postat av: Thes

Men vilken jäkla idiot! Ring din huvudläkare o fråga så att det inte kan ha något samband med din stroke vännen....

Jäkla läkarhelvete :-/

Stor kram på dig vännen!!!

2009-06-26 @ 11:18:56
Postat av: PETRA

gumman,... kramar om



skinödiga läkare finns det allt för många av tyvärr (vilket knappast är en tröst)



så för att tala om någe roligre:



Kan du klämma ut det där lilla underverket så att jag får en anledning att shoppa stl 50 snart eller???



Hihi!



Massa kram

2009-06-26 @ 20:53:07
URL: http://www.petrabloggar.com
Postat av: Jenny

Vilken idiot. Vissa läkare vill man bara spy på.



Hoppas att allt går bra annars, ska snacka ihop mig med peter om någon dag vi kan komma på besök. Kan ju knappt vara utomhus med Belle nu när det är så varmt.



Snart är det dags för din lilla tös att titta ut. Gud så spännande! Belles lilla lekkamrat ;)



Ha en fin lördagkväll nu gumman. Kram

2009-06-27 @ 20:09:14
URL: http://toffnokk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0