BB-väskan

Har börjat grubbla på vad man ska ha med sig in till BB, nu är det ju ett tag kvar förmodligen, har inte beräknad födsel (BF) förrän 29 juli, men ändå.. Till mig själv känns inte så noga, strumpor, underkläder, myskläder osv, men till bebisen är det ju riktigt kul att fundera på vad man ska ta med. Det jag kommit fram till hittills är följande:



Liten Hello Kitty-body, en av de få kläderna jag faktiskt köpt. Stl 50. Tänkte att det kan vara ganska svalt och skönt med den om det är varmt i slutet på Juli/början på Augusti.



Åka-hem-i-sparkdräkt. Det här var vad jag hade på mig för många herrans år sen när jag åkte hem från sjukhuset :) Storlek okänd, men jag tror att det är en 50/56. Skulle ju passa även en kille antar jag, om de nu skulle ha sett fel och det inte blir en tjej. Retro-söt va?



Tunn mössa, men jag ska se om jag inte har en vit nånstans. Denna är ljusgrå.



Fotlös pyjamas som jag bara älskar! Blev helt kär i de där grodorna så jag köpte denna och en till pyjamas till syrrans yngste, men det blev aldrig av att han använde dem så nu blir det åka av! ;) Stl 50/56

Blir säkert en hel del mer, men det här är första delen av bb-väskan. Vi var ju på första föräldraträffen igår också! Vi var nio par som träffades i MVC's lokaler och vi (iaf tjejerna) var mellan ca 25-33 år allihopa. Allesammans ska ha bebis nu i sommar, de första i mitten på Juli och de sista i mitten på augusti tror jag det var. Det var jättekul att se alla andras magar och jämföra. Min egen har ju flutit ut så på sidorna det senaste och BM sa att det kunde bli så innan den börjar sjunka.

Men alla verkar jättetrevliga, vi fick sitta och prata lite och på slutet såg vi en film med några förlossningar. Kändes inte jätteotäckt eller så men det lär väl inte bli en picknick heller... Kändes iaf som om jag var ganska väl förberedd. Kommer ju ihåg nästan allt jag läser i förlossningsböckerna och -tidningarna så jag kände igen det mesta Marita (barnmorskan) sa. Sen är det nog inget som kan förbereda en på smärtan ändå men.. :S

Nej, nu blir det en lååångt inlägg bara för att jag inte vill sätta igång och städa, haha! Måste damma och dammsuga, plocka och torka av vagnen. Minst. Och tvätta. Ysch.. Men det är lika bra att sätta igång. Får väl göra ett nytt inlägg sen om jag tröttnar på städandet.

Kommentarer
Postat av: Pappa o Mamma

Känner allt igen den med katten på. Tänk att du hade den när du åkte hem första gången... Suck, det var ju några år sedan. Kram från oss!

2009-05-26 @ 20:40:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0