Hemdetaljer och Amningsavvänjning

Elma ska sova första natten i sitt rum på prov i natt (vi stör varandra så vi vaknar mer än nödvändigt misstänker jag) och först somnade hon jättegott men efter en timma blev hon JÄTTEledsen. Stackars lilla snuttan...

Kanske var smakportionen som spökade. Hon fick nämligen sin första idag, mest på prov. Hon har inte verkat så intresserad men senaste veckan har hon följt skeden eller gaffeln med blicken när vi äter så man kan ju testa tänkte vi. Hon fick palsternacksmos och det tyckte hon verkligen inte om! :) Grimaserade som tusan när hon fick det och inte undra på det, jag smakade och det var ju vidrigt! Totte smakade och han var tvungen att käka lite cheez balls efter för att få bort smaken. Så i morrn blir det vanlig hederlig potatis med mycket mjölk i. Får se om det går bättre.


Har ju försökt avvänja henne på natten också och det går bättre och bättre, i natt klarade vi nästan oss med bara en amning. Kanske går bättre (eller sämre) nu när hon får ligga i sitt eget rum.

Nu när hon äntligen lugnat ner sig och vi ändå missat hela Robinson fick jag för mig att gå omkring och fota inredningsdetaljer som jag gillar. Här är resultatet:



Glaskulor i fönstret



Ljushjärta i hallen



Väggord i sovrummet...



... och i badrummet



Elmas skötbord med hjärtformade krokar.

Häromdagen var hon så go när hon låg på skötbordet förresten och smilade upp sig för pappa:




Kommentarer
Postat av: Morfar

Så fin hon är. Hoppas verkligen att ni kommmer i mellandagarna som vi pratat om. Då kan du få sovmorgon (morfar passar). Kramar till er båda!

2009-11-29 @ 09:31:23
Postat av: Malin Bergqvist

hej gumman! Vilka fina bilder:) Ni har gjort det så fint hemma i nya lyan tycker jag! Hur går det med ammningsavänjning och allt? Hoppas det går bra:) Här har vi haft full rulle hela helgen med mamma och pappa och bakat å stökat. Jag önskar verkligen att mamma bodde närmare för hon är så duktig med Isabella och det var så skönt att få sova lite på eftermiddagarna medan stefan underhöll pappa med att gå på hockey ect;) Jag är ju så sjukt trött jämt och det är ju så konstigt eftersom Isabella sover så bra på nätterna.. Jag ska höra med dom på BVC om det kan vara sköldskörteln eller nåt när jag ska dit på onsdag.



Det vore kul att träffas bara du jag elma och isabella nån dag. Synd att killarna tränar så sent, annars kunde ni ju hänga här så länge;),men nån lördag kanske om Totte jobbar då? Stefan kan ju köra ut mig:)



Kram på er så länge!

2009-11-29 @ 16:13:46
URL: http://isabellaaurora.blogg.se/
Postat av: Petra Bloggar

sötnosen, hon är ju så lik dig på den bilden!



Me like you inredning!



KRAM

2009-11-29 @ 19:36:49
URL: http://www.petrabloggar.com
Postat av: p

oj så fint! var har ni köpt ljussaken till hallen? kan du itne visa fler bilder på hemmet, har ju bara sett hur det såg ut innan ;)

2009-12-09 @ 15:27:04
URL: http://ihpm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0