Julkul

Har funderat lite kring jul och jultraditioner.. När jag var liten älskade jag jul, pyssel, tomtar och allt som hör julen till. Det har egentligen aldrig ändrats, men när jag flyttade hemifrån blev jag så lat att allt julpyntande blev lite.. blah. Liksom. Men nu när man har ett eget barn känns det som att man verkligen vill bygga upp egna traditioner, så att hon kommer ihåg "just den där tomten mamma alltid hade i hörnet" och sånt när hon blir lite större.

Så i år blir det nog pyntande, inte för att hon lär minnas den här julen (hon blir fem månader på juldagen) men det känns mysigt att markera högtiden. Och det börjar ju närma sig, snart är det första advent. Två veckor kvar till 1'a december idag! Blir ingen julklappskalender i år (hon är ju för liten) men nästa eller nästnästa jul vill jag ha det med. Mamma och pappa fixade alltid små klappar till mig och syrran och det var alltid lika spännande att få luktsuddisar, kastisar, bokmärken och allt annat dom kunde hitta på.

På julafton firar vi på förmiddagen hos syrran med hennes familj och mina föräldrar och på eftermiddagen/kvällen hoppas jag att vi kan fira lite med Elmas farmor och farfar. Om inte annat så träffar vi nog dom på juldagen då vi firar med den sidan av släkten. Hur ska ni fira jul i år?




Men nu... blir det sängen. Är så himla trött och har lite huvudvärk. Säkert vädret som spökar.

Kram på er!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej gumman, ursäkta jag inte svarat. Har totalt missat dina kommentarer. Jag hade gärna velat komma på fika, men känner mig ite riktigt frisk. Vet inte riktigt vad det är, men mår inte så där jätte bra. Peter har varit hemma från jobbet och passat Belle, medan jag bara har mått dåligt. Men jag o belle kommer gärna över när jag mår helt 100 och vi är säkra på att inte smitta lilla Elma eller dig.



Er jul låter riktigt myssig. Vi har fått till det att både Peters familj och min familj ska fira tillsammans hos mina föräldrar. Det ska bli jätte trevligt :)

2009-11-18 @ 17:45:00
URL: http://toffnokk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0