Nystart!

Nu sover Elma på soffan så man får passa på att uppdatera lite.

Här hemma försöker vi oss på en nystart. Jag slutade ju att träna mer eller mindre när jag blev gravid (mådde illa och fick ont i magen) så från November förra året har jag bara "tränat" med promenader. Sen blev jag ju extra stillasittade efter stroken i slutet på mars. Med andra ord - jag är sjukt otränad och väger som en liten elefant. MEN, det är ju lite så det ska vara efter en graviditet väl?

Oavsett så är det ju bra att äta nyttigt att träna (och då menar jag inte banta och äta lite mat som inte är bra att göra när man ammar) så idag gick jag och Elma ner till centrum och köpte en massa nyttig mat. Sen kikade jag lite bland alla mina viktväktarpapper som jag sparat och så snart jag fått en uppfräschning så kommer jag ihåg hur enkelt det är att räkna points :) Har ju börjat  på Friskis och kör två gånger i veckan så nu börjar jag känna mig mycket piggare trots alla nattamningar! Totte och jag har lite av en tävling också, vi har båda satt upp "målvikter" som vi skulle vilja uppnå till jul så nu pushar vi varandra :)

På tal om hälsa förresten så har jag beslutat att jag och Elma ska undvika öppna förskolan och andra riktigt folktäta ställen iaf tills jag har kunnat vaccinera mig. Har aldrig (vad jag minns) vaccinerat mig mot nån influensa men tar jag sprutan så får ju Elma ett visst skydd också via mina antikroppar i mjölken så den här gången får det vara värt risken att bli dålig av sprutan. Ringde 1177, sjukvårdsupplysningen och frågade och jag kan ju bli dålig av sprutan men det kan inte Elma (av min spruta alltså, bebisar får ju inte vaccineras) så det är, som sagt, verkligen värt det.

Dessutom är bilen inne på verkstaden nu och blir reparerad för parkeringsskadan vi fick när vi blev påkörda så den här veckan är det lätt att undvika smitthärder ;) Iofs har vi fått låna snälla svärmors bil, men den är av mindre modell så jag är inte säker på att vagnen går in där. Oavsett så gör det ju ingenting eftersom vi har det bra hemma med :) Igår var jag och Elma och fikade hemma hos en av tjejerna på nya Föräldragruppen. Det var vi och två mammor och bebisar till. Jättekul att få träffa lite andra som är i samma situation! En av tjejerna bor bara ca 100 meter från mig så vi tog sällskap till fikan.

På söndag kommer Stefan, Malin och Isabella hit och fikar och det ska bli sååå roligt att få visa dom vårt "nya" ställe. Och nästa helg igen åker jag hem för att fira mammas födelsedag och ha "tjejdag" med kompisarna där hemma. Ser verkligen fram emot det!

Oj vad mycket jag fick skrivet nu, nu vaknar hon säkert snart. Måste hämta posten också, har inte hunnit det än. Hej på er!

Kommentarer
Postat av: Malin Bergqvist

Hej där! ja det ska bli så kul att ses på söndag! vad duktig du är som ska komma igång med träning å allt:) Jag är ju också sjukt otränad (ja det hör väl till antar jag..) men jag ska vänta tills efter jul. Kan ändå inte motivera mig nu när det kommer finnas mängder av julmust, lussebullar och annat som hör julen till:p



Ang den där hemska influensan så skulle vi egentligen iväg och träffa vår föräldrargrupp kl 18.00 på ett café, men jag tror vi hopppar det.. Jag kommer säkert lära känna folk på vår öppna som vi ska börja gå till efter jul hade jag tänkt. Jag tror att vi gör helt rätt som undviker folksamlingar:D



Nej nu ska jag försöka slänga i mig lite lunch här. Isabella hälsar och tackar för gratulationerna och säger att ni ska pussa elma på pannan från henne!:)



Ses snart! Kram:=))



2009-11-11 @ 16:29:51
Postat av: Petra bloggar

ja, copa listan :D Kul att läsa om hur det var för dig i enkla drag :D



2009-11-13 @ 12:24:46
URL: http://www.petrabloggar.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0