Helgmys

Ja, jag drabbades av mjölkstockning för första gången igår. Kände natten till igår att ena bröstet var ovanligt stort och hårt och att det liksom var lite "knöligt". När jag sedan ammade på morgonen var det en massa stora klumpar i bröstet och det gjorde rejält ont. Fy fasen... Så jag läste på i en av mina böcker, mammapraktikan, och sen masserade varje gång jag ammade, tog ett varmt bad och bara försökte slappna av och idag är det redan mycket bättre. Det är inte borta än men det gör inte lika ont och det är lättare att amma. Så det är väl bara att massera på ;)

Igår kväll var Lillan så söt innan hon skulle sova. Hon somnade på pappas mage.



Idag kommer "hammo" och "haffa" och äter middag då Haffa fyller år i veckan så det blir födelsedagsmiddag här. Sen passar det så fint att de kan ta hand om Elma en stund så jag och T får grejat lite i källaren och ta ner mer kartonger och sånt från vinden. Börjar allt bli lite kartongen här inne nu.. Puh!

Men Lillfisen behöver ju inte flytta kartonger så hon har finklänning på sig idag! :)


Kommentarer
Postat av: Petra Bloggar

Ljuvliga onge! Jag har köpt någe superfint till henne som jag hoppas få ge henne snart! :-)



Skönt att stockningen börjar släppa!



KRAMAR

2009-09-19 @ 16:16:42
URL: http://www.petrabloggar.com
Postat av: Lisa

Bra att du masserar på. Påminn mig så skall du få låna pumpen av mig!

Gud va fin hon var i sin lilla klänning!

Kram!

2009-09-19 @ 22:19:07
URL: http://gosesnuttan.blogg.se/
Postat av: Anna Söderberg

AAAJ, mjölkstockning är INTE roligt!!

Skönt att det gav med sig så snabbt!



Kram

2009-09-21 @ 19:30:09
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Jenny

Lilla Elma e ju så fruktansvärt söt!



Jo vi måste verkligen träffas, men vi kan ta det sen när ni har flyttat och allt har lugnat ner sig för er.



Vill gärna bjuda över er på middag, men det kan vi ta längre fram, när dopet har varit och flytten är avklarad.



Belle saknar sin lilla vän också :)



Kramar på er!



2009-09-22 @ 20:11:55
URL: http://toffnokk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0