Kartongslott

Bor för tillfället i ett kartongslott (känns det som) så det är inte mycket att uppdatera. På söndag får vi nycklarna till nya lägenheten och då blir det till att börja renovera! Räkningarna den här månaden är sååå höga (dubbla hyror, renoveringen osv) så i morrn kommer pengarna vända på kontot ungefär. *suck* Men vi får ju det fint iaf (hoppas jag) :)

Elma är helt underbar, i förrgår skrattade hon för första gången "på riktigt" åt sin tygbitring som vi kallar för Farbror Lasse. Det är en groda som hon fått av Tottes farbror (Lasse alltså) och hans fru. Hon ÄLSKAR den, ler varje gång hon ser den och i förrgår lockade alltså den ur henne första skrattet. Hon fnissar ju, och ibland låter hon som jultomten, på kvällarna innan hon somnat in ordentligt, men det har ju inte varit riktigt medvetna skratt så det var riktigt kul att se när hon kopplade; roligt=skratt.

Jag har också blivit förkyld förresten, T blev det ju i måndag och i morse vaknade jag upp med ONT i halsen. Elma verkar än så länge ok, jag bara går och bävar för nästäppa och ont i halsen på henne... Min mjölkstockning har också blivit bättre (igen. Det verkar gå upp och ner varannan dag) sen T kom hem igår med bröstvärmare. Man tager vad man haver :)

Nu är det min tur att ha "napp-vakt", alltså se till att Elma somnar. Och är det nån som får en obeveklig längtan att måla eller spackla på söndag eller i nästa vecka är det bara att höra av sig! ;)

Tjing tjong på er!

Kommentarer
Postat av: Petra Bloggar

hej söt, har undrat lite vart du tog vägen hihi! Kartongslott är ej att förakta, prinsessor passar in i vilket slott som helst!



Visst smälter man av första skrattet myser

Lilla Elma var är ju sagolikt söt och du är piffig som få, mjölkstockning och nyförlöst (nästan) till trots! Heja dig!



KRAM

2009-09-24 @ 21:41:16
URL: http://www.petrabloggar.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0