Fristående!

Elma är (nästan) fristående! Härom dagen drog hon sig själv upp till stående framför spisen för första gången när jag var med. Tyvärr var jag inte så snabb med kameran så hon hann dunsa ner på rumpan innan jag hunnit fram, men igår var det dags igen. Vi lekte i vardagsrummet när hon plötsligt drog sig upp mot vardagsrumsbordet för att jaga en vaselinburk. Hon har ju rest sig med vår hjälp länge men hon verkade inte ha fattat att hon själv kunde dra sig upp till stående med hjälp av föremål men den tioöringen tycks ha trillat ner nu ;)

Stora tjejen va?





Nu kan hon alltså både, stå, krypa och dra sig till stående själv. Har hänt MYCKET på kort tid nu, mammsen hinner nästan inte med! :) Lite senare stod hon och lutade sig mot glaset i altandörren och inte undra på det, där ute satt ju pappa och oljade altandäcket! Det blev sååå fint, eller hur?




Idag var Totte och tränade ett par timmar så jag och Elma passade på att åka in till stan och leta efter en fisher price-haklapp. Helt omöjligt att hitta! Vi fick en sån med i Pampers Baby Basic-box paketet men det verkar inte som om nån säljer dom? Vi var både på Barnens Hus och babyproffsen men nej då... Attans! Men Elma fick en jättesnygg kepa som hon kan ha på basebollplanen i sommar. Och hon fick välja färg själv, så skyll inte på mig! Jag tyckte nog att den snygga beiga kunde passa till mer kläder men... ;)





Varför ha på sig kepsen när man kan äta upp den?


Kommentarer
Postat av: Mormor o Morfar

Hon kommer att upptäcka mycket nytt framöver som hon kan göra själv. Krama henne från oss!

2010-04-19 @ 18:46:49
Postat av: Lisa

Hej!

Jag har en sån haklapp här hemma nånstans. Skall se om jag kan lokalisera den så kan ni nog få den.

Kram

2010-04-19 @ 20:36:47
URL: http://.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0