God Jul

God Jul! Hoppas att alla haft en bra julafton. Vi har haft en riktigt mysig dag med det som för mig är de nya delen av släkten, alltså min mans släkt. Behöver bara ta en kort biltur på ca 20-25 min så vi har sluppit att ligga ute på vägarna också, helt klart ett plus denna dag. I morgon dock blir det 1½ timma för att komma upp till mina föräldrar, men där stannar vi också över en natt så det blir inte så stressat.

Har fått många fina klappar och en stooor klapp, vi ska nämligen få en ny torktumlare till det nya huset! Det visste vi om innan, men det förtog inget av glädjen och vi kikar nu för fullt på mellandagsreorna på nätet :)

Precis när vi kom till T's morföräldrar, där vi firade i år, fick vi se de här sötnosarna i trädgården, bara ca 2 meter från huset!



Tycker det är helt fantastiskt att de inte var skygga. Så himla fina, en mamma och två kid (heter det väl?) tror vi.

Och jag som tyckte det var otroligt när jag fångade de här bilderna i vår egen trädgård i går!



Mumsande på vår häck minsann... ;) Men de ska ju ha mat också och snart bor vi inte här så ät på bara, kära vänner.

I morse när vi vaknade hade tomten lämnat några klappar under vår gran! Resten har han vart förutseende nog att lämna hos våra släktingar verkar det som, smart tomte det där..



Jag fick en bok och en ljuvligt doftande creme från Victorias secret av T och Elma fick en cd-sagobok. T fick nöja sig med märkeskallingar från Björn Borg, lotter och en prenumeration på en resetidning.

Men innan vi gav oss på klapparna hade vi lite mysmorgon i sängen.



Elma swipa min plats så fort när jag skulle upp och fota, tror inte ens rumpavtrycket i madrassen hann försvinna.. Hon lade sig på min kudde och drog upp täcket och snuttade med pappsen. Gosigt värre :)

Så var det paketöppning vid granen.



Och så en sväng framför datorn och Youtube med Hajarna. Kolla in Elmas smile.. ;)



Så blev det julmat hos gammelmormor och gammelmorfar. Men kolla in tårstänken på tröjan... Elma var INTE glad när klänningen skulle på, när vi kom fram till gammelmormor och gammelmorfar, när pappa skulle parkera bilen osv... Till slut lossnade det iaf och hon var glad nästan hela tiden tills det var dags att åka hem. Men så hade hon bara sovit 35 min på hela dagen så det var väl inte så konstigt att hon var purken.



Gött med köttbullar (utan ägg) och pappas potatisgratäng och tzaziki. Lite halvsvenskt julbord för Elmis.

Sen var det så klart Kalle Anka. Elma titta åt fel håll dock. Behöver jag ens påpeka att det är hennes pappa som höll i kamera just då?



Myset med farmor och pappas lillkusin Jenny.



Coola farsan Baloo alltså... ;)



Efter Kalle öppnades julklappar. Elma fick siådär 50 stycken tror jag ;) Bl.a. en leksakskamera, en dockvagn, nya ljudband till Skrållandockan, pengar, piano, dammsugare, Hello Kittykläder, cd-skiva, underbart vackert smyckeskrin, Ullareds-shoppingvagn och mer därtill.

Här undersöker hon sin nya kamera.



Hon var ganska duktig på att öppna paket efter all övning vi haft med att öppna luckorna i chokladkalendern.



Hon blir nog nya Mozart på sitt leksakspiano ;)



Vi får hjälpas åt hela familjen.



Elma river ut alla matvaror ur sin nya kundvagn.. Tror ni att det blir en ny generations Ullaredsentusiaster här eller?





Tuffingarna! Elmas tofsar varade i ungefär... 5 sekunder?



Rattar rätt i julklappsdjungeln..



Nej, nu är vi supertrötta och det blir till att skalla kudde.

Vi önskar er ALLA en god jul! Kramar från hela familjen!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för en jättemysig dag och för de fina julklapparna. Undrar hur lång tid det tar innan Elma har hunnit med att utforska alla sina nya saker hemma i lugn och ro?

Ha nu en fortsatt trevlig jul och kör försiktigt!



Stora Julkramen

Anette & Janne

2010-12-25 @ 08:38:27
Postat av: Malin Bergkvist

God Jul & Gott Nytt år på er älskade vänner & STORT tack för det underbart fina julkortet med världens sötaste Elmis på:) Ha en fortsatt härlig jul & Nyår och kör försiktigt på vägarna! Kramar från oss!

2010-12-25 @ 20:30:01
URL: http://isabellaaurora.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0