Sjukdomen kommer och går... och kommer igen.

Igår kom skatteåterbäringen. Wiiiii!!! Vi gick från att försöka överleva månaden till att kunna köpa de fina julklappar vi vill till alla nära och kära. Eller, det vill säga, jag fick ut och julshoppa (totalt slutkörd blev jag också, efter min feber) med syrran och Ludde idag och T fick vara hemma med Elma eftersom hon fick feber IGEN i morse. Stackars liten, hon har varit som en disktrasa i famnen på oss idag :/

Igår var hon feberfri största delen av dagen och då hade hon så här roligt:



Plaskar med vatten i diskhon medan mamma vilar/tittar på och pappa hämtar pizza... Vi vart visst lite trötta ;)



Busar! Sen var det dags att bada av bacilluskerna i ett kort och inte så hett men skönt bad... och då fick ju pappa bada lite med.





Men så idag var alltså tempen uppe i nästan 40 grader igen och nu tog det ut sin rätt totalt. Så när jag handlade klappar åkte T med Elma till läkarn men de konstaterade ingen specifik sjukdom men hon fick iaf hostmedicin för i går natt hostade hon nästan konstant natten igenom. Ingen av oss sov särskilt mycket så nu får vi hoppas på en lugnare natt i natt. Just nu är T ute och köper Ipren-suppar som vi fått råd att ta varannan av (varannan en halv Ipren, varannan alvedon) för att få ner tempen. Hon fick nämligen en alvedon vid fyratiden och vid sju hade hon fortfarande över 39 grader i kroppen. Då är det inte konstigt att man blir trött. Nu ska jag gå och se till Lillan.

Kram!

Kommentarer
Postat av: Sara

Krya på er skulle jag bara vilja säga!

KRAM

2010-12-12 @ 09:52:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0