Kräkhelg

Denna helgen har varit lång och tråkig. Totte har ju varit magsjuk, började natten till lördag och han är fortfarande (söndag kväll) inte bra. Det blir blåbärssoppa och vatten för honom, även fortsättningsvis. Elma har ju också varit hängig så vi har vart inne nästan hela helgen. Jag vart helt tokig, har inte varit utanför dörrn sen i onsdags så i morse skottade jag fram bilen under 30-50 cm snö. Kändes faktiskt härligt att få komma ut, solen stod nästan lika högt som snön och allt bara glittrade :) Sen vid lunch försökte jag ta med Elma ut en sväng. Resultatet ser ni nedan...





Var ute i tre-fyra minuter och hon bara GALLskrek. Sen kände jag för att gå in igen innan grannarna anmälde mig för barnmisshandel eller nåt. Ingen aning varför hon var så ledsen och grinig, hon hade sovit 1½ timma (!) och sen fått lunch precis före vi gick ut så... Får väl försöka i morrn igen.

Nåt som gick bättre var däremot det här:



Vi hade 15-20 minuters speltid kvar på wiispelet Zelda - the twilight princess och Elma gillar visst gubbarna som hoppar runt så det spelade Totte klart. En stund satt hon också i gåstolen (som jag fick rengöra från all kräk först) och då var hon så glad att jag fångade en så härlig bild :)





I morrn "bara måste" jag till öppna förskolan. Så länge Elma håller sig stabil alltså, vi vill ju inte riskera att smitta nån. Jag måste bara få komma ut och se nåt annat än våra väggar och prata med nån annan än en sjuk Totte och en "glad/ginig om vartannat"-bebis. Tror att det skulle göra Elma mycket gott också. Så hon inte får torgskräck när vi åker till babysimmet på tisdag om inte annat :)

Kommentarer
Postat av: Totte

Älskling nu har skidorna börjat om du ville krypa upp i soffan? Puss!

2010-02-21 @ 20:04:57
Postat av: ♥ Anna Söderberg

Hihi gullig kommentar ovan!

_________________________



Hoppas Elmisen var frisk idag så att ni kom iväg till ÖF!



Snyggt v-rumsbord ni har :) Vi har likadant :)



Kram

2010-02-22 @ 21:17:46
URL: http://ansobloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0