NU då??

I morse var jag helt död.. Gick upp med Elma vid sju men kände mig långt ifrån bra. En timme senare vaknade Totte och då fick jag lämna henne till honom (hon skulle ändå strax sova igen) och lägga mig och sen sov jag till 11.00! Vet inte senast jag sov så länge. Jag är liksom inte en långsovare, jag har inte ro i kroppen att ligga så länge, men idag kände jag mig urkass så sängen var det enda som gällde. Körde i magen på mig och jag fick knappt nån nattssömn. I går kväll sa jag till Totte att det kändes som om en mammut krupit upp i tarmarna på mig och dött där, det var ungefär så jag stank.. Usch!

Så NU (mår bättre nu) får det väl ändå vara bra? Nu har vi varit till-och-från-sjuka nästan två veckor! Elma har dock inte visat några sjukdomssymptom idag, varken kräkts eller diarréat så i morrn (vågar knappt skriva det) tänkte vi äntligen gå på babystunden på öppna förskolan. Då har det ju gått ca 48 timmar sen senaste diarrén. Missade ju babysimmet idag, bara för att jag mådde kass och hon hade för ostadig mage, jäkla skit..

Just nu ber jag bara om att vi får vara friska och att vännen Lisas barn blir friska så att vi kan komma på min guddotter Evelins 1-årskalas på söndag och att våra andra kompisar kan komma och äta middag här på lördag som planerat. Kan Du där uppe fixa det? Vore jättesnällt... Tack!

För att visa nåt så kan jag lägga in en bild av Elma som åker tåg första gången, från Tottes mobilkamera. Han har precis tankat över några bilder.



Sätet är lite stort bara ;)

Andra bilden här är tagen på ett café i Sthlm, Elma har för första gången kommit på att hon själv kan hålla sin mugg och, typ, dricka.



Mammas stora tjej! *stolt*

I övermorrn är hon förresten sju månader! Kan knappt tro det..

Kommentarer
Postat av: Jenny

Söta lilla Elma, så duktig :)



Så skönt att ni alla mår något bättre, jag vet hur trist det är att bara ta hand om sjuklingar :P Grattis till lillan på 7 månadersdagen!

kram på er!

2010-02-24 @ 21:43:09
URL: http://toffnokk.blogg.se/
Postat av: Malin

Hej vännen! usch...hoppas verkligen att ni får vara friska nu..Jag och Isabella håller tummarna!:) Så fort det smält bort lite snö tänkte vi ta bussen ut och hälsa på er:) I helgen blir det dock lugnt för stefan ska jobba och vi har ju haft saker inplanerade typ varje dag på sista tiden, så nu ska vi bara vara hemma och vila upp oss. Hälsa stort Grattis till lilla Elmisen på 7-månadersdagen och ha en underbar helg:=) Stora kramar!

2010-02-25 @ 11:08:35
URL: http://isabellaaurora.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hehe det är lugnt, det är bara o skaffa en ny bebis sen när Elma har blivit för stor :P



Nästa vecka hur har ni det då, för jag och Belle vill gärna komma och leka med er. kram

2010-02-25 @ 12:13:15
URL: http://toffnokk.blogg.se/
Postat av: Thes

SÖÖÖÖÖT ONGE! säger jag bara!

2010-02-26 @ 15:01:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0