Sjuk sambo och sjukt snöfall

Först av allt vaknade jag av ett inte så mysigt ljud från toaletten vid halv fyra i morse. Totte har, även han, nu fått magsjukan. Så jäkla konstigt bara att jag fick den för 1½ vecka sen och först nu får de andra den... Skumt. Får hoppas att det inte är två olika magsjukor så att jag blir dålig igen *peppar peppar*

Men idag verkar Elma bättre, hon var ju jättedålig i förrgår, kräktes halva dagen, och igår kom det upp två gånger och hon hade feber och hon åt lite dåligt. Idag har det dock gått ner två mindre flaskor ersättning och hon åt en liten portion barnmat till lunch. Så härligt att se att hon äter mat, hon har varit superarg när jag närmat mig med en sked de senaste dagarna.

Nu sover hon så jag passade på att fota snön lite. Det har ju kommit enoma mängder snö ovanpå det som redan legat i vad, 2½ månad?

För att jämföra, den första bilden är tagen 6 Januari då jag tyckte vi hade massor av snö, den andra är tagen idag, 20 Feb.




 
Lite skillnad eller? På första bilden ser man ju hela staketet, på den andra sticker ju bara de övre plankorna upp. Galet!

Så gulligt förresten, är jag öppnade dörrn i morse fick jag se det här:



En liten pippi hade tassat så tyst utanför vår ytterdörr :)

Men nu får det gärna vara ett slut på allt det här, både sjukdomar och snö för jag är trött. Så så trött. Behöver vila och få komma ut och gå promenader och kunna träna! Vill ju inte lämna Elma förrän hon är helt frisk. Men se upp Mars, för här kommer vi!

Kommentarer
Postat av: Susanne

Har man precis haft magsjuka så brukar man vara immun den närmaste framtiden =)



Hoppas ni får en mysig helg och att ni inte snöar inne! (det vräker ner här i Karlstad med..) Krya på er!

Kram kram

2010-02-20 @ 15:24:42
URL: http://susanneericsson.blogg.se/
Postat av: Lisa

Hej!

Så kul att se för och efterbilden!

Skall försöka blogga imorgon igen för magnus röjde taket efter jag tog de bildena jag la ut och nu är de dubbelt så mycket. Jag ser inte längre någonting genom fönstret. En enorm snöhög bara!

Kram!

2010-02-20 @ 20:04:27
URL: http://gosesnuttan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0