Babysim

Idag har jag, Elma och farmor varit på babysim. Det var jättekul! Vi var där i god tid, vårt pass började klockan tio och halv tio hämtade vi ut våra passerarmband. Sen var det raka vägen in och klä om och duscha (snacka om att det var skönt att ha hjälp av farmor här!) och sen gick vi bort till den lilla poolen. Där fick vi vänta lite eftersom babysimgruppen före oss inte var klara än. Men det var ganska skönt att vänta lite, då fick Elma en stund på sig att vänja sig vid simhallen och alla konstiga ljud och lukter.



I väntan på att få hoppa i poolen för första gången!

När det väl var dags för oss satte vi på badbyxan och gick långsamt ner i vattnet. Trodde nog att Elma skulle tycka att det var lite otäckt med så mycket vatten men det var så mycket att titta på, både barn och vuxna så hon reagerade knappt alls. Kändes nog ungefär som badkaret hemma :)

Så samlades vi och sjöng en sång och sen visade vår instruktör Helene hur vi skulle hålla för att simma bröstsim.



Hmmm, mamma stämmer det här? Det var ett fasligt stort badkar detta..



Simma? Såhär menar du? I bakgrunden är vår instruktör Helene.



Det här kan väl jag lätt som en plätt!



Mamma säger Hej till publiken!

Efter magsim simmade vi lite ryggsim och sen avslutade vi med en sång och vår läxa till nästa vecka - att duscha huvudet så de inte är rädda för att få vatten i ansiktet. Det har vi redan börjat lite med redan här hemma men vi ska träna ännu mer till nästa vecka :)

Nu ligger hon och ropar på mig. So long!

Kommentarer
Postat av: Petra Bloggar

Det där skulle jag lätt kunna göra om! :D



Sötnosen så go!

2010-01-12 @ 19:11:22
URL: http://www.petrabloggar.com
Postat av: Malin Bergqvist

Hej vännen! Hoppas allt är bra:) Det var länge sedan jag läste bloggen nu men åh vad roligt det ser ut! Jag får nog börja med Isabella också tror jag bestämt;)Vi får träffas snart igen! (med eller utan killarna;) Kramar!

2010-01-12 @ 22:43:28
URL: http://isabellaaurora.blogg.se/
Postat av: Jenny

Så härligt det såg ut och så duktigt hon är. Fina flickan.

2010-01-14 @ 14:52:07
URL: http://toffnokk.blogg.se/
Postat av: ♥ Anna Söderberg

Msyigt med babysim :)



Trevlig helg!



Kram

2010-01-15 @ 10:35:27
URL: http://ansobloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0