Juldagen och nyår

Oj, nu var det några dagar sen det blev bloggat, har haft så himla mycket annat roligt att göra. Som idag, då jag, Elma och "Hammo" Anette åkte på en spontan tur till Ullared. 2 Januari kan jag varmt rekommendera, för OJ vad lite folk det var. Man måste ju såklart vara där tidigt, för när vi skulle åka var det ju mer eller mindre fullt på parkeringen, men när vi kom en timme efter de öppnat var det jättelite folk och SÅ skönt att shoppa. Särskilt skönt eftersom vi hade Lillfisan med oss.

Visst är det konstigt att Ullared är precis som IKEA, av nån anledning kostar det alltid minst tusen spänn att gå igenom kassorna... Förstår inte detta..? ;)

Har lite kort från Juldagen då Elma för första gången hade håret uppsatt, och visst är hon fin, vår lilla Fia-Stina-Lotta?





Signatur-pose'n just nu. Räcker ut tungan åt alla :)



Haha, jag bara busar!!



"ganska" populär hos mina goa släktingar :)



Älskar att hon får fyra tofsar här p.g.a. skuggorna på väggen :D

Nyår firades med största lugn och ro, vi var hemma då Totte jobbat massor nu inför nyår och vi därför båda var helt slut. De som tror att det är lugn och skönt att vara hemma med en bebis kan ju tänka om... Tänk dig ett jobb som varar 24 timmar om dygnet där du har huvudansvaret för jobbet i minst 20 av de timmarna och då du har rast mitt på dagen (max 2½ timme per dag om du har tur) får du absolut inte lämna arbetsplatsen? Ja, visst är det underbart också, men jeez, det är inte lätt alltid :)

Men nu har jag gnällt klart och ska berätta om nyår. Det går fort. Vi åt jättegod mat (med en lite gnällig Elma som inte ville sova i babysitter bredvid oss) och sen såg vi på film, Ice Age 3. Jättemysigt, det var en bra film och när den var slut ungefär halv elva så bestämde vi oss för att vi hade firat nog och - gick och lade oss! Det är faktiskt ok att lägga sig innan tolv på nyår, det blir faktiskt ett nytt år ändå, tro mig, jag har provat ;) Så GOTT NYTT ÅR alltihop, 2010 lär har svårt att slå 2009 för mig men slipper jag nån mer stroke så får vi hoppas att det matchar 2009 ganska bra!

Nästa vecka ska jag och Elmisen börja på babysim! Jag skakar i kalsipperna men Elma är nog modigare än jag så vi får väl se hur det går. Fortsättning följer...

Kommentarer
Postat av: Malin Bergqvist

åh så söt hon var i sina tofsar:) Stora tjejen börjar hon ju bli nu. Ska bli spännande att höra mer om babysimmet sen, jag tycker också det verkar lite läskigt... Nej nu ska jag hoppa i säng. Kram på er!

2010-01-04 @ 21:39:15
URL: http://isabellaaurora.blogg.se/
Postat av: ♥ Anna Söderberg

Hihi sötfisan i toffsar!

Sååå skönt att höra att andra tycker att det är jobbigt med barn! Det är liksom ingen dans på rosor....

Vi la oss oxå innan 12-slaget ;)



Kram o så

2010-01-05 @ 16:30:10
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Petra Bloggar

Hon är ju ljuvlig i sina små pippilotter gullan!



Önskar er världens bästa 2010 och hoppas att vi kan ses snart :D

2010-01-05 @ 22:51:58
URL: http://www.petrabloggar.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0