För ett år sedan, del 4

Och så här stod det i bloggen för ett år sedan idag :) Sicken badboll man var!!

Babybump

Jag är verkligen helt fascinerad av den här babykulan mitt på min kropp! Många gånger när jag tittar mig i spegeln hajjar jag till, för den ser, iaf i mina ögon, helt sprickfärdig ut :) Och då vet jag ändå att "hon" kan stanna därinne i flera veckor till (men det hoppas jag ju inte). Idag är det nio dagar kvar till Beräknad Förlossning.



Fler fördelar och nackdelar med graviditeten just nu:

Fördelar:

-Jag kan "skylla" på att jag "faktiskt är gravid" när jag glömmer bort saker.
-Jag kommer snart få en bebis.
-Sambon är vääldigt snäll. Skjutsar mig t.ex. fram till lägenheten när vi har varit nånstans och sen åker han och parkerar bilen. Sen lagade han maten idag också, jag gör det för det mesta av bekvämlighetsskäl (så vi kan äta med en gång när han kommer), men nu börjar det bli riktigt svårt att böja sig fram och skrubba potatisen för magen slår i diskhon hela tiden.
-Jag får mycket uppmärksamhet av alla gulliga människor. Jag vet att det är lite ego, men när lillpluttan kommer får jag nog inte mycket av den varan ;)


Nackdelar:

-Jag glömmer faktiskt bort en hel del. Jobbigt när sambon är på mig om sånt jag borde komma ihåg...
-Det blir svårare och svårare att.. ja... torka de nedre regionerna vid toalettbesök om man säger så.. Går ju, men man får liksom knixa till det lite extra nu för tiden. Vill inte ha större mage!
-Andningen genom näsan på nätterna är mer eller mindre obefintlig. Nezeril är min bästa vän. Helt ärligt.
-Baken pratade jag ju om för några inlägg sen... Det är två saker där fram som också blivit helt enorma.. Och dom är ju inte klara med att växa direkt! Ser på dom med fasa just nu, hur stora kan dom egenligen bli??
2009-07-20 @ 20:08:02 Permalink Graviditet -09 Kommentarer (4) Trackbacks (0)

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Tycker nog att jag såg ut att vara trött men ändå vid gott mod på det fotot. Minns det där med att magen tog i diskhon så man fick stå och böja sig... Kommer nog försöka att vara lite mer gravid-Diva under nästa graviditet så Totte får sköta mer markservice. Men man vill ju göra så mycket man kan för sin älskling.. :)

Kommentarer
Postat av: Sara

men vad snackar du om i min blogg - det där var väl en jätte fin kula!!

2010-07-21 @ 09:30:35
Postat av: Lisa

Fan va stora din bröst var! Helt otroligt!

2010-07-21 @ 13:16:33
URL: http://gosesnuttan.blogg.se/
Postat av: Jenny

Booobies!!!

2010-07-21 @ 14:40:55
URL: http://toffnokk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0