Solsken och Akuten

Har ju inte hunnit lägga in bilderna på när vi var uppe hos mormor och morfar sist och Elma badade i poolen :) För ut är en bild på en av Elmas nya favvoleksaker, en rosa mjuk fåtölj hon fått av farmor och farfar.



Mitt mycket snygga, om jag får säga det själv, fågelbad, som jag gjort själv :)



Och Elma i poolen uppe hos mormor och morfar.



Bäst var nog när tokmorfar hällde vatten på SIG med :)



Och nu var babygungan upphängd. Gungeligung!





Två goa tänder finns nu därner och fyra uppe. Akta er bara, hon bits! (ibland)





Äh, nu drar jag...





Hon går mer än hon kryper nu. Tuffa tröjan som det står "övningsgår" på får vi tacka moster för.





I går eftermiddag och kväll hade vi inte lika roligt däremot. Elmas farmor var hemma hos oss och lekte lite med Elma och jag gjorde som vanligt i ordning hennes mat vid 18-tiden. Tänkte testa nåt nytt så jag gjorde fattiga riddare (ljus bröd som man vänder i en smet av grädde och mjölk och sedan steker) och hon åt gladeligen nästan varenda smula. Så tog det inte mer än någon minut innan hon började få vita prickar med stora röda utslag runt om runt munnen och ögonen. Dumma mig, hon har ju knappt ätit ägg förut!!

Snart blev hon rosslig i andningen så det blev ilfart till barnakuten på sjukhuset. Tur i oturen att farmor var där och kunde köra, Totte hade bilen till basebollen och jag hade i vilket fall som helst knappt kunnat köra, så rädd som jag blev. På vägen till sjukhuset kräktes Elma upp nästan alltihop tror jag, för det var rejält mycket som kom upp. Väl där blev vi omedelbart omhändertagna av den underbara vårdpersonalen och då hade Elma nässelutslag som det heter över nästan hela kroppen. Men två mediciner fick hon som hävde anfallet och det tog inte mer än någon timma innan hon sprang omkring på akuten med en solcremesflaska i näven och vinkade till hela personalen.

Vi blev i alla fall inlagda för obervation i fyra timmar och fick sedan åka hem, vid tiotiden på kvällen. Vi sov inne i Elmas rum i natt för de sa att det kunde komma ett anfall till om det ville sig illa, men än så länge verkar hon må bra, om än lite tröttare och grinigare än vanligt. Hon har medicin med sig hem som hon ska ta i dag och i morrn och sedan ska vi allergitesta henne på barnmottagningen så snart som möjligt.

Nu måste jag gå och avlasta Totte lite, Elma är som sagt lite trött och grinig.

Kommentarer
Postat av: Sara

Usch vad läskigt med nässelutslagen, jag har fått alergichock en gång och min hals var nära att svälla igen då, bra ni åkte in direkt till akuten!

Skulle vilja berömma ditt fina fågelbad, ett sådant skulle jag vilja ha...blogga om hur du gjort!

2010-07-03 @ 19:04:14
Postat av: Jenny

Usch gumman, jag känner verkligen med er. Man blir ju så rädd när sånt händer. Men tackolov att det gick så bra.



Så fint fågelbadet blev, bra jobbat!! Och som alltid, vilka fina bilder. Ha en trevlig söndag och kram på er

2010-07-04 @ 10:57:49
URL: http://toffnokk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0