Glad midsommar!

Idag vart det midsommarfirande med min härliga, underbara familj och min bästis Lisa och hennes familj. Vi åt en riktigt smaskig lunch hemma hos oss (grillad kyckling, potatis, tzaziki och sallad med jordgubbstårta á la Tess till efterrätt) innan vi åkte ner till centrum och firade klassisk med dans kring stången. Efter någon timma i det stekheta solskenet (det blåste ingenting på festplatsen så det blev snabbt hett) drog vi oss tillbaka hem och på kvällen åt vi grillade hamburgare och en supergod maräng-banan-daim-jordsgubbstårta som Lisa hade gjort. Sååå himla smaskigt alltihopa!



Min tårta. Som ni ser fick jag inte plats med ordet "midsommar" utan det blev bara "glad sommar" istället :)



Lunch ute på altanen. Skönt med lite skugga för de små och oss solkänsliga ;) Den vackra dekorationen i mitten fick vi av Lisa & Magnus. Sötnötter!



Mmmmm... Totte gör en grym grillad kyckling. Hade visst glömt att lägga på tzazikin dock, såg jag efter jag tagit kortet. Hoppsan!



Evelin älskade maten och åt ett par stora portioner. Det tackar och bockar kockarna för ;)



Oscar tyckte nog bäst om smörgåsrånen ;) Dessa två gullungar är två av tre gudbarn jag har.



Elma myser med pappa. Vill inte riktigt sitta still i stolen om hon inte får mutmat (smörgåsrån eller majsbågar).



Vilket vackert väder, solen skiner idaaaag :)



Tårtan blev faktiskt väldigt populär och om jag får säga det själv blev det lyckad. Hade i färska jordgubbar, jordgubbssylt, hallonsylt, marsansås och grädde. Mer avancerat var det inte men det blev himla gott :)



Sedan bytte vi om... (ja, Elma iaf)...



... och åkte till firandet. Tog picnicfiltar med oss och satt i gröngräset (som var som ett fält med hö ungefär). Det är så grönt och lummigt så midsommarstången nästan smälter in i bakgrunden. Kan ni se den?



Elma tycker att det är gott att sitta med pappa.



Oscar fick en stor sticka i tån, men han sa inte ett pip. Jag tyckte det såg ut att göra jätteont. Men pappa fixade det på ett litet kick.



Evelin får lite vattenmelon av mamma. Det fick Elma också smaka och det var nog ganska gott, hon åt iaf tills hon tröttnade på kärnorna ;) Lisa har en riktigt snygg och vettig solhatt, det borde jag skaffa. Vart hade du köpt den, Lisa?



Kunde knäppa ett kort på Elma när hon var ute på promenad senare på kvällen. Hon tar ganska obehindrat 5-10 steg nu och jag är mäkta imponerad varje gång!



Och så Lisas fullkomligt ljuvliga tårta. Så enkelt, SÅÅ gott! Varför tänker man inte till och gör en sån själv nångång?



Sist men inte minst dansade Oscar med lillasyster Evelin ut genom dörren vid niotiden. Då hade Elma redan slocknat av utmattning (hade bara sovit 45 min på hela dagen) och alla var riktigt glada och mätta. Slutsummering av dagen: Glad midsommar!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Tack för en helt underbar toppendag! Kunde inte varit bättre.

Hatten köpte jag på Accent i Trollhättan. 149 kr! Vill du ha en kan jag åka förbi och köpa en i veckan. En storlek endast men den passar nog de flesta.

Kram Lisa

2010-06-27 @ 13:45:29
URL: http://gosesnuttan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0