Lång, skön helg

Redan fredag morgon började min och Lillans långhelg då vi åkte upp till mormor och morfar. Jag mådde jätteskumt när jag vaknade men som tur var ordnade det upp sig tillräckligt för att vi skulle komma iväg :) Hos mormor och morfar (Elmas mormor och morfar, alltså mina föräldrar) var också gammelfarmor så Elmis hade många att leka med i fredags. Så vi mös och tog det lugnt, Elma fick bara umgås lite med mormor och morfar som hon tyvärr träffar alltför sällan. Det är allt synd att vi bor såpass långt ifrån varandra! Men kolla vad glad hon är när hon får gosa med mormor och övnings-gå med morfar:





Tror inte att man får ont i ryggen efter några minuter av det där va? Ajj! :S

Igår åkte vi hem och halvvägs hem (lite överdrivet) ringer pappa och säger att min skötväska står kvar! Attans! Men med en sovande Elma i bilen fixar jag inte att åka tillbaka, hon kan ju inte sitta så länge i bilen så jag får fortsätta hemåt. Väl hemma slår det mig - min plånbok!! Kvar i skötväskan såklart... Shit! Så i morgon kommer snälla mamma och pappa ner och hälsar på och tar med min väska.

På kvällen tog vi det jättelugnt och tittade på den näst sista Johan Falk-filmen. Rätt ok, men hoppas att sista är ännu bättre. Idag var vi på lunch/middag hos farmor och farfar istället. Elma sov rätt dåligt under dagen, det bästa hon sov var på morgonen vid nio när hela familjen tog en skön promenad i kylan. Helt underbart! Men iaf så var hon lite grinig på eftermiddagen och ville inte alls sova hos farmor och farfar. Så när vi kom hem gick jag med henne lite i vagnen så att hon somnade och sen fick hon sova nästan en timma och nu har hon slocknat igen.

Sagostund med farmor:



Elma i tuffa mössan hon fick av moster, här innan vår morgonpromenad:

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0