Superskön SPA-helg!

I fredags kom härliga, underbara Lisa hem till oss som en förberedelse för vår mamma-SPA-helg :) Vi skulle åka till Tylösand SPA på lördagen och för att riktigt ladda upp inför vår Stora Relax-helg inledde vi med vin och lite let's dance och massa tjöt på fredagen.

Det hela började för två (?) veckor sedan när Lisa ringde och nästan bönföll mig att åka med henne till Tylösand SPA. Hennes man jobbar i en annan stad på veckorna och veckopendlar alltså så Lisa är ensam med barnen för det mesta på veckorna och, tro mig, det sliter rätt hårt på en. Vi älskar ju båda våra barn så otroligt mycket men en liten stund för sig sjäv utan det ansvaret är helt ovärdeligt!! Så jag var ju ändå inte sen att tacka ja till erbjudandet att åka med (på hennes beskostnad!!) och bara betala min behandling (massage) och sen skämdes jag nästan så jag stod för allt dricka, den mat som inte ingick, samt bensin. Trots det betalade jag ju inte alls mycket så TACK Lisa för din generositet!

Det var ju första gången jag varit borta från Elma över natten så det kändes lite nervöst när vi drog ner på lördagsförmiddagen men som tur var hann jag bara börja längta "lite lagom" efter mina älsklingar här hemma, jag slapp iaf gråta av längtan :) Hade faktiskt med mig en av Elmas snuttisar och mös med den på kvällen. Jag vet  - jag är en tönt ;)

När vi kom ner till Halmstad vid lunchtid svängde vi in till centrum först för att få oss nåt att äta. Det blev en delikat hamburgare på Sibylla med en side-sallad, lyxigt värre! Haha! Sedan åkte vi iaf in till Tylösand SPA, checkade in, gick direkt till rummet (jättefint!) och bytte om och gick sedan ner för att få vår klassiska massage som vi båda skulle gå på.

Jag hade verkligen sett fram emot massagen och intet ont anande blev vi efter en stund hämtade av våra massöser. Sedan följde en timma med en tant som måste jobbat på Helga's house of Pain... En liten smal, skinntorr tant som säkert var jättetrevlig men som, trots att jag sa att det gjorde ont, knådade mig nåt så innihelvete hårt så idag har jag blåmärken på ryggen! Lite äckligt var att när jag vänt mig om på rygg för axel-nack massage lutade hon sig över ansiktet och luktade rök.. Hon var säkert jättesnäll som sagt men åhhh.. Vad jag hade velat ha Lisas massös istället!

Efter massagen hade vi tänkt gå på ett av passen, ett Zalza-pass men de sa åt oss att ta det lugnt så vi gick och bubblade i bubbelpoolen, kollade in utomhuspoolen och latade oss i allmänhet i några timmar innan det var dags för middag. Gudomligt!

Slöar på rummet:



Lisa är redo för middagen.



Middagen i den stora, vackra matsalen var lika bra den, vi fick en förrätt med chevréost och prosioutto (har absolut ingen aning oim hur det stavas, alltså italiensk skinka), till varmrätt var det en fisk- och potatisrätt och till efterrätt var det tre små delikata saker, en nyponmousse, en minisemla och en chokladmaräng. Alltihopa var jättemumsigt!

Kolla in va:





MUMS fillibabba!!



Läcker efterrätt..

Efter middagen tog vi det lite lugnt på rummet, såg på Freaky Friday och skålade i vin innan vi gick till nattklubben Leifs Lounge. Direkt efter middagen hade vi kollat läget där men det var så lite folk att vi bestämde oss för att kolla in det lite senare. Och DÅ var det drag! Vi dansade och hade SKITKUL tills vi inte orkade mer (trötta mammor lägger sig tidigt) så vid ett-tiden vart det nog lights out hos oss.

Men vi var ändå ganska pigga idag på morgonen så vi mumsade i oss en härlig hotellfrukost (de hade en kille i matsalen som gjorde omeletter på beställning!) innan vi masade ut med väskorna i bilen och checkade ut från rummet. Sedan tog vi oss till SPA't och Lisas sista behandling - en inpackning och massage med hjortron och lera. Under tiden hon var på sin behandling passade jag på att sola (12 min) och simma och bara ligga och flyta i poolen. De flesta weekend-gästerna hade nog åkt hem då (utcheckning är ju vid tolv och nu var klockan strax efter tolv) så jag var nästan ensam vid poolområdet, det var helt underbart! Vilken avslappning! Mycket bättre än Helgas tortyrövningar...

Sedan fick vi lämna Tylösand för den här gången men, tro mig, vi kommer tillbaka!



Glad tokstolle lallar hem från Leifs Lounge :)

Kommentarer
Postat av: malin bergqvist

Men gud så underbart härligt! Det var du (ni) verkligen värda:) Om jag vore statsminister skulle jag införa obligatorisk "spa helg" för alla kvinnor som varit gravida och fött barn sisådär 4 veckor efter förlossningen. Ja, jag får nog ge mig in i politiken helt enkelt för med karlar vid makten som inte alls kan förstå vilket ***** hästjobb det är att vara gravid och föda OCH amma, så lär det väl aldrig bli verklighet;)



Kram på er!

2010-03-29 @ 10:23:16
URL: http://isabellaaurora.blogg.se/
Postat av: Thes

Ser ut som ni haft en lovely helg! Gud så kuligt!

Pöss på dig!

2010-03-30 @ 09:34:42
Postat av: Jenny

Så härligt det lät, det var ni verkligen värda.



Kram på er

2010-03-30 @ 16:02:07
URL: http://toffnokk.blogg.se/
Postat av: Sara

härligt! (förutom din massös;) Jag har oxå varit på tylösand spa och det var sååå bra där tyckte jag, fanns liksom mycket att göra och testa och ovenvåningen var toppen!

2010-03-31 @ 12:45:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0