Tredje gången gillt

I helgen ska jag och Elma (ta i trä) åka upp till mamma och pappa. Första helgen vi skulle åkt blev ju Elma sjuk, andra gången ringde moster (som var däruppe med barnen) och sa att hon blivit sjuk men nu, tredje gången gillt, får vi hoppas att vi kan komma iväg :)

Det var också i måndags andra gången gillt för mig att komma iväg till frisören. Skulle ju varit där dagen innan vi skulle till Sthlm, då jag blev så sjuk, men nu kom jag äntligen iväg. Hade en inspirationsbild, men jag tycker inte att det blev särskilt likt. Tog en före- och efterbild, visserligen helt ofixad i håret, har bara hunnit blåsa det, men ändå? Blev inte som jag tänkt mig, men jag är inte missnöjd som tur är.

Inspirationsbilden. Hon är naturligtvis plattad och sprayad och stylad enligt konstens alla regler:



Jag före:



Långt och hängslängigt.. Efter:



Kortare och mer luftigt. Kan nog bli bra om jag nånsin får tid att göra iordning håret :)

Innan vi skulle till frisören somnade Elma på golvet i vardagsrummet, hihi.. Lilla Sötnöten..



I tisdags var jag och Elmisen äntligen iväg på babysimmet igen. Yeahy! Det var jättekul och Elma dök för första gången!! Eller ja, hon satt på en sån där flytmatta och så tittade vi varandra i ögonen och sa ett, två, tre, hopp och så fick hon hoppa ner i vattnet och ner med huvudet under ytan. Jag hade ju varit jättenervös innan för detta men hon fixade det galant! Inga kallsupar ens! Sicken tjej va? Var omåttligt stolt :) Senare på dagen fick jag en tid på vårdcentralen för att kolla mitt finger som varit svullet och lite ömmande i över fyra veckor nu. Får ju inte på mig förlovningsringen längre så det är rätt störande, annars är det inte så farligt.

Tog vagnen och gick ner till VC och väl där skrämde nog läkarn upp mig lite för han trodde att det kunde vara en propp. I sig är det inte farligt, men om proppen lossnar kan den vandra till lungorna och det är klart obra. Så jag
 fick ringa barnvakt och åka till akuten på Mölndals sjukhus där vi spenderade några nervösa timmar innan de konstaterade att det inte var en propp. De kunde (såklart) inte säga vad det var men blodprover uteslöt en propp iaf så nu kan jag stunta i det och bara vänta på att svullnaden går ner. Eller, som läkarna alltid säger, så får jag 'komma tillbaka om det blir värre'.

Vi åkte iaf hem till slut där farmor och farfar hade nattat Elma (och det hade gått jättebra!), fick ätit lite och gå och lägga oss. Igår då var det tyvärr dags att besiktiga bilen så jag och Elmis tog bilen (och den nya bilbarnstolen!) till bilprovningen. Elma tycker visst att det känns väldigt konstigt att sitta i nya stolen och hon skrek och skrek och skrek. Jag skrek nästan också när jag fick veta att stötdämparna bak måste bytas och bilen ombesiktigas. Bläh...

På eftermiddagen tog vi en härlig, men halkig, promenad i solen och när vi kommit hem igen kom Anna och Amanda och lekte med oss. Tjejerna är så härliga! De satt en stund på golvet i köket och lekte. De är så roliga bara, Elma är lite fjantig och kan bara sitta en stund innan hon vill upp och stå (show-off!) och Amanda fullkomligt älskar att leka med andra barn och blir så exalterad att hon gärna tar tag i barnen och tjuter av lycka och ibland kan det nog låta lite skrämmande, men som tur är fixar Elma det rätt bra.



Helt fokuserade på Anna som leker tittut med dom?



Elma har sina nya byxor! Visst är de fina?? Dom ska ju inte vara upprullade över magen sådär men... ;)



Det är bra att lära sig att dela leksakerna ;)

Ibland blir det lite bus men det är ändå sällan sura miner för det.



Hade du snott nåt från Amanda här Elma?

Hej hej från mor och (trött) dotter!


Kommentarer
Postat av: Malin Bergqvist

Hej gumman! vilka fina bilder! & håret blev jättefint!:) Men usch vad rädd jag blev när jag läste om "proppen"..men gud vilken tur att det gick att utesluta det! Vi får hoppas att ni kommer iväg i helgen:) Jag tänkte höra vad ni gör på onsdag nästa vecka? Tänkte att vi kanske kunde komma ut en sväng på eftermiddagen? (ska bara se ifall stefan kan hämta oss då..) Jag kan höra av mig i helgen:) Sköt om er & pussa elma från oss!

2010-03-04 @ 10:54:00
URL: http://isabellaaurora.blogg.se/
Postat av: Lisa

Hej!

Håret var skitsnyggt!

Kram

2010-03-04 @ 17:43:43
URL: http://gosesnuttan.blogg.se/
Postat av: Malin

hihi ingången var på baksidan + hiss (tur det för annars hade nog jag med min kondis kolatvippen..suck;) min hjärna har tydligen också dålig kondis för jag tänkte inte alls på att jag ska till tandläkaren och ruinera mig den 10:e och att stefans mamma kommer då..så vi kan ju inte komma.. åh det hade varit så mysigt:) Isabella hade varit en perfekt trull så liten som hon är hihi:) Kan du någon annan dag? Kanske tis eller torsdag el fredag eller varför inte en stund på lördagen så kan stefan både köra och hämta:D Kramar:=)

2010-03-04 @ 19:45:00
URL: http://isabellaaurora.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0