Härlig, underbart solig dag!

Vi har haft en så härlig dag, hela familjen! Började visserligen med en lite kinkig frukost, men jag tror att vi får "skylla på" värmen. Men det stod vi allt ut med eftersom vi fått sova gott i natt alla tre :)

Förmiddagen spenderades hos Elmas gammelmormor -och morfar där vi inte varit på alltför länge. Tog med kameran och knäppte en så underbar bild på far och dotter som sitter på golvet hemma hos dem.



Så fick Elma leka med en docka som var lika stor som henne själv! Lite otäck var den, men väldigt intressant :)



Men favoritleksakerna hos gammelmormor är ju såklart i köket..



Snart var det dags att få lunch (åt knappt nåt), byta om och åka till... Ja, vart tog vi vägen i den här outfiten tro?



Heja Boston Redsox! Eller nej, jag menar Hejja Hajarna!!



För nu är vi på...



...Hajarnas hemmaplan Sharkpark. Baseboll alltså!

Då ville Elma gosa lite (eller var det mamma?) Så Pusskalas stod på menyn. Pappa knäppte Elma in action ;)








Needless to say, det var en ganska blöt puss, hahaha! Men lite puss på kinden löser det hela. Gosfia!

På eftermiddagen kom farmor och farfar för att passa Elma och vi passade på att fixa lite i trädgården och jag fick ÄNTLIGEN putsat fönstren. Har knappt kunnat se ut under en längre tid nu så det var skönt att få gjort. Elma åt knappt nån kvällsmat heller och när jag tog tempen hade hon lite feber. Det var så synd för vi skulle ha firat vår kompis S's födelsedag ikväll men när Elma är så ledsen och lite sjuk ville ju hönsmamman inte lämna henne så Totte fick åka själv. Så nu sitter jag här och bloggar, och njuter faktiskt lite (får man säga det?) av min egentid. Får bara hoppas att det räcker med en alvedon för Elma så att hon får sova hela natten.

Förmodligen är det bara tänderna, hon har hörntänder på G i överkäken. Trodde inte att de kunde komma innan framtänderna men nu har flera jag pratat med sagt att deras egna eller bekantas barn faktiskt har fått hörntänder först och sett ut som Draculas ett tag så det kanske är de tänderna som spökar för Elma. Nu ska jag städa lite till, baka en kladdkaka och förbereda för fikan i morrn när Tottes kompis A och hans tjej E kommer hit. Ska bli så kul att träffa dom, har inte sett A på länge och har aldrig träffat E. Myssöndag alltså :)

Kram och hoppas att ni också har en fint helg i det härliga vädret!


Kommentarer
Postat av: Morfar

Längtar efter Elma :-/

2010-05-22 @ 20:15:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0