På bättringsvägen

Idag hade Elma feber när hon vaknade kvart i sex, inte skyhög men tempen låg på 38.5* C. Och Lillfisan var törstig, jättetörstig, så hon fick vatten som hon klunkade i sig. Fick se till att hon inte fick för mycket på samma gång så det skulle komma upp igen. Men som tur var gick det bra och hon somnade om och vaknade sedan två gånger igen och drack innan hon vaknade ordentligt vid åttatiden.

Idag på dagen var hon lite tröttare än normalt men oerhört mycket piggare än de senaste dagarna! Hon sov "bara" 45+30 min på förmiddagen och 75 min på eftermiddagen. Vaknade först när Elefanten pappa kom hem från basebollen och började bröta omkring (fast han försökte vara tyst såklart). Hon kröp t.o.m. omkring lite här hemma och det hade vi aldrig kunnat tro igår när hon fortfarande var så slö och trött och sjuk. Hon är en riktigt liten fighter den där Lillfisan! :)

I morgon ska jag få "ledigt" på förmiddagen iaf och då blir det en avkopplande tur till, vad annars?, Ullared! Har varit där sex-sju gånger med Elma sen hon föddes men aldrig utan henne så det ska bli jätteskönt. Kunna gå där i lugn och ro och kanske t.o.m. prova något?! Lyx!! Undrar om de har funktions (tränings) underkläder? Hmm...

Kram!

Kommentarer
Postat av: malin bergqvist

åh vad skönt att lillan är på bättringsvägen nu:) Stefan är fortfarande lite förkyld, men eftersom det är så underbart väder idag bestämde vi oss för att åka ut till planen och heja på tjejerna ett par timmar, så nu har lillan fått se Shark park för första gången:=) Det fanns en micro där också!, den stod i den grå vagnen (där du ammade förra sommaren) och det var bara koppla in den så vi värmde lillans mat där. Jag hoppas att den finns kvar hela säsongen, men det tror jag:=)



På lördag är jag på möhippa hela dagen, men nästa gång det är fint väder nån helg så får vi ta play-daten där ute:D (hoppas dock att vi ses innan dess! , Vi får hålla utkik efter fint väder och så går vi på liseberg:=)



pussa lillan från oss! kramar:=)

2010-05-02 @ 16:01:21
URL: http://isabellaaurora.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0