Skön helg

Det har varit en skön, men ack så kort, helg. Vi har "inte gjort nåt" men ändå lyckats pilla in lite roliga aktiviteter. Det började redan i fredags då jag och Elma fick besök av farmor och farfar som saknade henne och ville hälsa på. Och visst får de göra det, det är bara roligt med besök, vi hade ju så tråkigt under sjukdomstiden så vi träffar gärna alla vi kan :)



Är det en pirat Hammo har i knäet eller vad gör du med ögat Elma?



En inte helt ovanlig syn nu för tiden är ju detta, Elma kryper så fort hon får tillfälle:



Hon rumpar förbi så fort att jag knappt hinner få upp kameran ;)

Igår var vi nästan bara hemma, var i stan en sväng och provade kläder, men annars tog vi det lugnt. MEN!! Elma trillade ner från skötbordet! Det var helt och hållet mitt fel, har nog aldrig varit så rädd i hela mitt liv, men det gick bra, som tur är! Hon fick sitta på skötbordet när jag skulle ta av henne jacka och tossor och så tappade jag något som jag skulle böja mig fram och ta upp och då slänger hon sig huvudstupa över kanten. Jag skulle naturligtvis tvingat henne att lägga sig ner eller lyft ner henne innan jag böjde mig men som det var for hon med en kullerbytta över min arm (jag höll fast henne med en arm som man "ska", men det hjälpte ju föga) och slog ändå ganska lätt i golvet. Som tur var, som sagt, för hon gjorde sig knappt illa och fick inga blåmärken eller andra skador vad jag kunde se men vi var nog rätt chockade båda två.

Idag var det roligare saker på gång, iaf för min och Elmas del. På morgonen åkte nämligen Totte för att hjälpa basebollklubben att samla ihop lite pengar genom att packa shampo medan jag och Elmis var hemma. Lyckligtvis gick det ganska snabbt och han kom strax efter det att farmor och farfar dykt upp, som skulle ta hand om Elma på eftermiddagen då jag och Totte gick på dejt!

Vi bunkrade nämligen upp med popcorn och dricka och gick och såg Avatar i 3D. Superkul! Kändes alldeles konstigt, helt själva utan Elma :) När vi gick från bion reflekterade jag på nytt över hur lång Totte är, jag har ju inte gått arm i arm med honom på så länge och då tänker man inte på längden på samma sätt, haha...

Farmor och farfar hade haft med sig en tripptrapp-stol som vi fått av snälla Dan & Helen och barnen, vilket var underbart bra eftersom vår stol-på-bord precis gått sönder. Så när vi kom hem hade vi följade kort av en nöjd Elma i kameran, precis i färd att testa sin nya stol:



Nöjd eller vad? Så kan man ju lägga upp fötterna på bordet också...



Nu på kvällen hade hon busat så mycket och sovit så lite att det bara var tre saker kvar att göra; borsta tänderna, få flaskan och gå och lägga sig.



Tokfia... :) Hon älskar verkligen att borsta tänderna.

Just det ja, Avatar förresten, man måste ju poängsätta. Jag hade ganska låga förväntningar, så jag blev glatt överraskad. Jag var rädd att det mest skulle vara effekter och noll handling,men så var det ju faktiskt inte. Riktigt bra, men inte den bästa jag sett. Fyra solar av fem möjliga kanske?

Nu ska vi söndagsmysa :)

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0