Vikarierande hemmafru

Totte kom på den fyndiga rubriken, själv är jag så trött att jag knappt vet vad jag heter.. :) Elma har nämligen fått vara stand-in för mig idag då jag var med hennes farmor på Ullared. Som ni förstår är hon bra igen sedan igår, ingen feber, kräkningar eller diarréer. Bara lite tröttare än vanligt och så går det trögt med maten men vällingen slinker ner fint nu. Puh...!

Först fick hon tömma tvättmaskinen..



Så svårt att nå...



Det var bättre!



Så där ja! Då är det bara till att ta i tu med disken:



Men man måste ju ha lite roligt också. När mamma och farmor kom hem hade de en massa fina saker med sig. Lite konstig ser allt den där fjärilen ut men den kanske är ok?



Så provar vi kläder. Elma fick en fin sydväst och regnjacka (49 spänn!!) av mamma. Men prova dom är väl sådär roligt...



Tittut! Vart tog Elma vägen?!

Dagens sista uppgift var att se till att pappa skötte landet ordentligt. Visst är han fin med sin rosa spade?



Men vad är det mitt norra öga skådar? Elma har somnat under sitt nya Ullaredsparasoll :)



Hon fick vänta tills middagen med att se mammas nya fynd. Som Elmas underlägg t.ex. Betalde runt en femma för den här färgranna saken:



Testpatrullen gav den två stora tummar upp. Vi matade ankan och vovven och de andra djuren med Elmas middag eftersom hon ändå inte ville ha den ;)



Och så fick mamma upp fina vita gardiner med lila detaljer (som matchade blommorna!).

Måste berätta om mina orkidéer förresten. De på bilden, som knappt syns, har blommat sen Elma föddes!! Det var alltså över nio månader sen de slog ut och de har blommat sen dess. Har aldrig varit med om det förut, oftast blommar de ju och sen försvinner blommorna en evig tid och de ser helt eländiga ut tills de bara "POFF" blommar upp igen. Men jag tror att den till vänster är på sista sluttampen nu, den andra har två stänglar (heter det så?) iaf så den kämpar vidare. Nej, nu ska jag se om jag hittar några matchande regnbyxor som traderafynd till Elma och sen ska jag skalla kudde.

Hej hopp!

Kommentarer
Postat av: Totte

Eftersom jag var den som var hemma måste jag ju säga att Elma gjorde ett fantastiskt bra jobb =)

2010-05-03 @ 17:20:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0