Allmänt bus

Nu har jag gjort mina första tre "riktiga" arbetsdagar och i nästa vecka blir det två till. Har ju börjat jobba som administratör nu och ska bl.a. ha ordning på schemaläggning, vakanser och ledigheter för väktarna och receptionisterna på ett stort företag. Jag ska vara vikarie för tjejen som har tjänsten nu, då hon blir borta ett år från det hon går hem i februari på föräldraledighet. Riktigt kul och spännande och nu i nästa vecka ska jag få sitta och pyssla lite mer själv, det är väldigt mycket att lära sig. Men det ska nog gå an! Så denna vecka har jag haft barnpassning två dagar av svärmor och en dag av mamma. Fantastiskt när man får så mycket hjälp och stöd, annars hade jag aldrig fixat det här! Och Elma-Bus har haft kul som sjutton och dessutom tror jag att det blir en bra träning för henne, eftersom hon måste börja vänja sig vid tanken på dagis, där hon inte kan vara med mamma hela dagen. Hon börjar ju 1 december och sedan är det meningen att jag ska börja heltid allra senast i mitten på januari, men förmodligen tidigare.

Har tagit lite bilder det senaste också, Elma är ju så otroligt pappig just nu (passar ju fint runt fars dag) och har varit det ett bra tag och i lördags morse hittade jag dem uppkrupna i soffan. Sötnosar!



Mys och gos för fulla muggar :)



Och i torsdags spelade vi wii här hemma med balance board'en och naturligtvis skulle Elma vara i mammas knä då ;) Lite mer utmaning i livet när man har barn va?



I tordags busade mormor i sängen med Elma så hon höll på att kikna av skratt. Lät så himla härligt!



Lite småsnorig busrumpa.



Farmor tycker att vi har så kallt på golvet (och det har vi, vi har bara en tunn plastmatta på betonggolv) så hon har lämnat ett par tofflor här. Dom måste man ju testa, tyckte Elma!



Och så ännu merbus med pappa, som dyker och och ner med Elmis på axlarna. Behöver jag säga att hon var mer än road?



Och idag kom farmor och farfar och farsdagfikade och lämnade en stor plastback som genast blev till ett skepp för Elma. Ut på haven och segla, fick det bli! Vi firade fast dag med mina föräldrar igår, då mamma redan var här och pappa kom och sov över fre-lör, med Elmas pappa i morse och med svärföräldrarna i förmiddags. Perfekt och alla var nöjda tror jag. Elmas pappa fick ett par röda kallingar med Simpsons på som Elma alldeles själv valt ut. Gav DU pappa nåt idag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0