Jobb eller inte jobb?

Ja, det var frågan det. Jag försöker ju skaffa mig en ny tjänst inom företaget eftersom min "försvunnit" under min föräldraledighet p.g.a. arbetsbrist. Så i tisdags i förra veckan var jag hos en tjej som ska gå på föräldraledighet och frågade henne ALLT om hennes tjänst som jag kanske kan få ta över medan hon är borta. Allt gick väl (det var ju något av en intervju också) och nu ska jag ringa henne i morrn så vi får till ett möte med vår kund som också måste godkänna mig innan jag kan tillsättas på den platsen. Spännande!

Det betydde också att jag var tvungen att lämna Elma hos sin pappa ett par timmar och bad honom ta kort på henne när hon busade runt på kontoret. Så här kommer kontorsråttan Elma :)



"Ok, här är skyltfönstret dårå... Mycket snyggare när jag står i det!"



"Tittut! Nej, men man måste ordna så katalogerna ligger snyggt."



"Och de här katalogerna piffar vi till med mina färgglada burkar!"



"Men pappa då... Du ska då bara ta kort hela tiden."



"Jag såg allt att du gömde nåt förut"



"Aha! Seger" Majsbågar är nåt av det bästa jag vet!"

Allt som allt hade nog Elma rätt roligt när hon fick busa omkring på pappas jobb men vi får hoppas att vi aldrig behöver göra det igen för det var nog inte så lätt för honom att få nåt gjort när hon var där. Hon har ju ganska mycket energi den ungen.. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0