Rollator-race!

Vi har haft en härlig helg och jag har haft mycket barnfritt faktiskt och emellanåt är det himla trevligt ;)

I fredags hälsade vi på och hämtade upp farmor på hennes jobb. Hon jobbar på en dagversamhet för äldre och Elma älskade uppmärksamheten (när hon väl överkommit sin första blyghet). Då passade hon på att leka med matvagnen och köra rollator-race runt hela rummet :)



Man måste ju köra ut maten efter lunchen.



Så åkte famor och Elma och lämnade av mig på stationen och jag tog tåget och mötte upp min chef! Så åkte vi till en jobbfest med en massa gamla jobbarkompisar, mest från Trollhättetiden. Åt en massa god sallad, foccaciabröd och drack vin och snattrade med alla goa kompisar i flera timmar. Dagen efter körde mamma och pappa hem mig och stannade över hos oss för att fira min födelsedag om någon vecka. Totte lagade en supergod lunch och syrran och Wil kom över också och vi hade så himla mysigt hela familjen :)

Och så var vi och tittade på två hus, eller ja, så var planen i alla fall. I lördags var vi och kikade på ett radhus, en fyrarummare som var ett renoveringsobjekt byggt -59 och knappt något gjort på alls sen dess. KAN bli ett spännande objekt så ev lägger vi ett bud på det, beroende på vad budgivningen går upp i. Sedan skulle vi titta på ett fristående hus idag, en sexrummare som blivit totalrenoverat under 2000-talet, ligger på landet och verkar spermysigt, men tyvärr hade vi tagit fel på dagen så det blir för mig och Elmis att åka dit i morrn igen och kika på det och se om vi vill bo där :D Haha, så jäkla knäppt...

En vän till mig, goaste Malin, bloggade idag om sina fina The Studio-bilden och jag minns tillbaka för tre-fyra år sedan när jag var där och fick känna mig snygg för en dag. Fick visserligen den igen nu när jag gifte mig men på den tiden, för ett par år sedan, hade man nog lite fler snyggo-moments, för då hade man ju TID att fixa sig och sminka och dona så det känns ändå som att man är rätt risig nu. Särskilt med tanke på att jag inte klippt mig sedan i februari :S Just det ja, så har jag ju fått bihåleinflammation också. Så YIPPIE-faktorn nu efter helgen är inte så hög.



"Fåååångad av en stormvind.. tralala!"

Långhårig och med lugg och grejer. Ja, det var tider det ;)

Tack vill jag också skicka till mamma och pappa för barnvakt och present och syrran för det fina halsbandet och svärmor för det fina halsbandet och kursen vi ska gå på och Totte för Robert Gustavsson-biljetterna. Lite att se fram emot iaf i min sjukdom. Och så ska jag ju hämta mitt nya körkort i morrn vart det tänkt. *darr*

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0