Fina, varma Rhodos. Hemma igen!

Rhodos var underbart, varmt och skönt men det är faktiskt fint att vara hemma igen, ha barnstol i bilen och svensk text på barnmaten :)

Har lagt ihop lite bilder för att beskriva vår resa så håll till godo:

Vi fick vakna tiiidigt på morgonen för att åka till flygplatsen och väl där tog vi lite frukost. Elma fick smaka på pappas bubbelvatten och sånt är allid spännande. Hon var faktiskt på riktigt gott humör fast vi väckte henne före klockan var fyra på morgonen...

Nu är vi uppe i luften, wiiii! Både resan dit och hem gick riktigt bra och ingen fick sådär riktigt ont i öronen.

Nä vi landat på Rhodos flygplats hade Elma massor med spring i benen och det blev ett och annat rymningsförsök från farmor..

Men farmor är snabb i vändningarna hon också!

Så Elma får dra sin Tingelingväska med leksaker, medicin och mat för resan istället.

Vår busstransfer var en mardröm, det var 38 grader varmt och bussen hade en trasig AC som med andra ord inte gjorde oss någon nytta alls. Elma riktigt led och vi blev alla lite oroliga för henne, barn har ju inte en så välutvecklat "temperatursystem" som oss vuxna. Hon skrek och grät även när vi tagit av henne alla kläder.. Stackarn! T.o.m. de andra resenärerna skrek till chauffören att "ser du inte barnet, gör något då!" Till slut öppnades takluckorna och det blev lite grann uthärdligt. Usch, vilken mardrömsresa! Tur att den "bara" var 20-30 min.

I lobbyn på hotellet blev Elma-bus mycket gladare. Här leker hon med farmor medan pappa checkar in och jag vaktar väskorna.

De gick ut en sväng och tittade på hotellets sprinklersystem och hon skrattade gott varje gång det stänkte lite vatten på henne.

Sedan hoppade vi rakt ner i hotellets enorma saltvattenpool. Obeskrivligt skönt efter en lång och tuff resa!

Andra kvällen vi var där åkte vi in till Rhodos stad (vi bodde några minuter utanför i Ixia). Här promenerar vi i den vackra (och stora!) gamla stan.

Pyret och pappa sitter och väntar på öl och vatten. Gissa vem som skulle ha vad? ;)

När det började klia för mycket i benen tog Elma och farmor en liten utflykt i omgivningarna. Vi tror Elma fick sin första shoppinglektion här :)

Vi skrattade gott åt den lite ovanliga översättningen på skyltarna som prydde hotellets gräsmattor..

Det fanns mer än bara sol och bad på hotellet. De hade även en lekplats som var rolig, även om den mer var utformad för större barn. Men den passade ju mamma och pappa bra ;) Yippi-ka-yey, m*****f****r! ;p

Totte och Elma flyger flygplan...

... och farfar jagar Elma vid rutchkanan.

Återigen inne i gamla stan och njuter av den gamla arkitekturkonsten.

Coolingen biter i sina glasögon. Elma alltså ;)

Vi badade allt i havet också! Vi hade en fin klapperstentrand bara ca 100 meter från hotellet och en av dagarna åkte vi till andra sidan ön, till Kallithea beach, där det fanns en mjuk fin sandstrand. Hela slutet av veckan blåste det dock ganska kraftigt så då vågade vi inte ta med Elma ner till beachen men det gjorde inget, för hotellets pool var skoj nog.

Man får bada i endast badbyxor och solkeps när man bajsat i sin heltäckande soldräkt!! ;)

Såhär hade jag kunnat ligga hela veckan.. Tänk vilken skillnad det är att åka på semester med en ettåring jämfört med bara en själv! Men jag fick plöjt igenom tre böcker och börjat på en fjärde så jag är ganska nöjd.

En kväll var vi på en fin liten svenskägd restaurang som serverade riktigt god mat (min iaf). Den allra bästa restaurangen hittade vi dock nere i hamnen där dom serverade utsökt hel fisk och ceasarsallad med räkor, som jag tog. MUMS!

Lite mys framför poolen blev det trots...

... att Elma blivit en riktig pappefia!

Vi tog drinkar på en takterass näst sista kvällen och hade fantastisk utsikt över nya och en del av gamla stan. Jag och Elma är ju minst höjdrädda och hade nog roligast ;D

Stooor pool som sagt.

Hink och spade måste man ha så man kan skvätta mycket vatten på farfar :)

Tuffast i stan i sina solbrillor från Lindex för typ 19,90:-

Och såhär skrynklig blir man ju efter timmar i poolen :)

Näst sista kvällen efter middagen ville Elmis t.o.m. bada i hotellets fontän!

En helt otrolig vecka, så skönt och varmt och härligt med allt bad, MEN... Borta bra men hemma bäst. Jag tror att vi håller oss på hemmaplan tills barnet/barnen är några år gamla och inte så beroende av oss för det är lite ansträngande att vara så på helspänn som man måste vara på en främmande plats och i ett främmande land. Så nästa år kanske det blir campingen i Ullared? ;p