Prinsessan Elma

Elma var så skön häromdagen när jag sorterade kläder i hennes rum. Hon börjar då rota i utklädningslådan (som hon knappt vet vad det är i), och drog fram tiaran från min möhippa som jag skänk till hennes låda. Sen försöker hon sätta på sig den på huvudet, hon som avskyr att ha diadem och bjäfs i håret! Så nu presenterar jag lilla Prinsessan Elma för första gången, känn er ärade :)



Min mobil (samsung s8000 tror jag den heter), tar verkligen inte särskilt bra kort inomhus med ok belysning men utomhus är den suverän! Vi var nämligen ute på höstpromenad igår:



Lekte tittut bakom trädet. Och kolla in färgerna på löven! De är ju helt fantastiska!



Vi var ute och gick hela vägen till sopstationen och tillbaka (ca 400 meter) och Elma gick hela vägen både bort och fram! Tycker att hon var jätteredig, hönsmamma som jag är. Det är så skönt att gå ut och leka på gården med alla barnen nu, vi har ju grannar som har en tvååring som är så himla gullig. Han har även en storasyster på ca 10 år är väldigt mogen för sin ålder som jag brukar stå och prata med och så leker vi med de små. Supermysigt! Kallt, friskt och fint väder har det varit de senaste dagarna så det har verkligen varit härligt!

Å så en go bild på morfar med alla barnbarnen :)



Och en Bus-Elma som provar sin nya halsduk och med tröjan som vi köpte på Esprit på Rhodos:



Det där goa leendet kan man leva på länge!

Idag har det varit en tur till Allum med farmor och Elmis har fått en ny, tuff grå mössa från HM med Barbaskön på och jag fick en varm, go hatt och ett par tunnare vantar + en reatopp för 30:- (!!). Har kommit på en sak till till önskelistan förresten (nummer 1 på den är babylarm som vi borde köpt för evigheter sen) och det är lättfodrade skinnhandskar (har spanat in ett par för bara 199 som jag skulle vilja ha på väskaffären i Allum (wallins?)). Det är oslagbart att ha när man kör vagnen blåsiga, regniga eller halvkalla dagar. Slarvade ju bort ena handsken jag köpte förra året, den gled av barnvagnen på en promenad och sen var den borta.. Jaja, dum som man är får man väl betala priset för det.

På lördag ska vi ha "födelsedagsfirande" med mina föräldrar och syrran så jag gjorde en glasstårta idag och ååååhhhh, jag kan knappt vänta tills på lördag. Då blir det glassfrosserifest!! :D

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0