Kungsbackakalas och 90-årskalas!

Jag vet, inte mycket uppdateringar nu för tiden. Skulle kunna skylla på jobbet, men nä, jag är nog mest lat :)
Så här kommer uppdateringar ända sedan slutet på juli.

En av de sista dagarna på min semester kom grannarna över en stund och grannpojken Kevin testade poolen med Elma. Tyvärr ska de flytta i vinter, men det betyder ju alltså att grannhuset är till salu. Nån som är intresserad? ;)



Så den helgen, 30-31 juli var vi inne på Kungsbackakalaset. Vi fick en rejäl promenad dit, jag med min tjoka mage och ingen kondis.. Hua! Och PUST! Men T och Elmis sprang så glatt :)



Elma gillade att det fanns en massa tivolikaruseller i parken.



Så var vi en sväng på Harrys med T's föräldrar där Elma åt en smaskig hamburgare och fick både en glass på maten (gratis) och en nalle att ta med sig hem! God mat och riktigt bra service.



Stämningshöjare kom också i form av Trollhättans gerillaorkester. En riktigt överraskning och vi både gungade med och Elma tog sig en svängom efter maten.



Sedan blev det ju lite mer lek i hoppborgen som Elma nog tyckte var allra roligast på hela dagen. Hon ville knappt komma med hem efteråt. Men vi lockade med att vi skulle åka buss och det var ju lite spännande så hon kom med till slut ändå :)



Dagen efter (?) blev det att gå ut i bara trosorna och Bamsetröjan (såklart) för att testa Bamseparaplyet igen. Det höll lika bra denna gången och "Bajse blev bjoot" denna gången med.



I början på augusti firade jag och min underbara man 1-årig bröllopsdag. Kan inte fatta att det var ett år sedan redan! Fick en vacker bukett av svärföräldrarna, som lite liknade den jag hade när vi gifte oss. Jättefin! Vi åkte tillbaka till hotellrestaurangen där vi höll vår bröllopsmiddag och åt en god lunch och mös alldeles för oss själva. Hade perfekt barnvakt hela helgen då mina föräldrar var nere och höll Elma sällskap så vi fick fira på tu man hand.



Så förra helgen var det dags för min famor, eller "gammelfamo Gaga" som hon kallas av barnen, att fylla 90 år! Det firades med en god lunch och tårta med hela tjocka släkten på pappas sida. Extra kul var att Elma kunde återanvända den fina klänningen hon hade på vårt bröllop - för ett helt år sedan!



Världens gulligaste kusiner. Och snart får de sällskap av en till! :D



Farmor var pigg och glad!



Och här är en stor del av släkten. Farmor har två barn, fem barnbarn och tio barnbarnsbarn. Snart elva!
Min ena kusin och hennes dotter samt T saknas på bilden (han var tyvärr tvungen att fota då personalen inte hade tid att hjälpa oss).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0