Blöjtårta och PUSSar!

Nu får det bli bildkavalkad, det var så längre sen jag skrev ihop ett ordentligt inlägg :)

Vi börjar med förra torsdagen, trettondagsafton, då vi hade T's Bestman Adam och hans flickvän Emma här på middag. Adam blev dålig under bröllopsmiddagen så istället för present som tack för hjälpen bjöd vi dem på middag nu. Riktigt mysig kväll då vi åt gott och spelade Monopol. Jag har haft en riktigt lång loosingstreak (alltså att jag aaaalltid förlorat) i Monopol och T har aaalltid vunnit. Men denna kvällen sopade jag banan med motståndet och gick och vann! Tror ni att jag var mallig eller?!



Elma får busa av sig med Adam innan det är dags för sängen..



...och demonstrerar hur man också kan göra med en sked...



Lördag förmiddag var ju jag och Lisa på Model lab som jag tidigare skrivit. Lisa var supersnygg redan innan fotografen fick tag i henne. Jag tyckte mitt smink blev lite extremt, men så är jag inte van med så mycket färg heller...



På eftermiddagen hörde Totte nåt som rumstrerade om i hallen. När han kom ut provade Elma sina solhattar. Komiskt att hon har en regnväderströja på sig samtidigt.. :D



Och så - min nya skapelse, blöjtårtan! Inte min uppfinning, naturligtvis (det finns en ände på min kreativitet) men jag skapade den själv iaf. Denna har jag gjort till min vän Lina, som fick en bebis i förra veckan. Är så stolt över mitt hantverk så nu blir det en egotripp med en massa bilder så håll i er... ;)





Man kan även fästa gosedjur, nappflaskor och annat bebisrelaterat i tårtan. Men jag valde att satsa på nappar och blommor åt den lilla sötnosen som ännu går under smeknamnet Lillan.







Vidare till denna helgen. Igår var det ju kalas för världens underbaraste man - min man :) Elma blev ju naturligtvis klädd i det finaste hennes pappa visste - Red Sox-klänningen hon fått av T's kompisar Andy, Madde och Saga som bor i USA. Och visst var hon übersöt i den?



När T skulle öppna presenter kunde man nästa tro att man var på ett barnkalas :D



När nästan alla gäster gått hem var bara kusinerna kvar och jag frågade Elma om hon inte skulle ge lillkusinen Wilmer en puss. Och visst fick han det! Jag knäppte bilden i precis rätt ögonblick och blev nästan tårögd när jag fick se hur gulliga de var mot varandra...



Och storkusinen var inte sämre han, han fick också en go puss av Elma som var på ovanligt gott humör hela kvällen.



Jag fick fejka en puss (snodde nappen som hon sen hämtade med munnen) men lika glad för det var jag (men gladast var nog räven)!



Hon har börjat säga så mycket ord nu! Vi hinner knappt skriva upp allt som trillar ur hennes mun. Det är bl.a. Böa=blöja, töja=tröja, appe(ungefär)=bappis(nappen), baj=pang! (när nåt slåt i golvet), umpa=strumpa (som är hennes favoritplagg och även ett av favoritorden), dä=där, ej=hej och många många mer...

Det är en väldigt rolig tid just nu, Elma utvecklas i raketfart och vi har fullt upp med att hänga med. Idag avslutas med tredje bilden från Modellab. Ha en skön vecka allihopa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0